نوروزتان پیروز
شرکت از امروز تا پنجم فروردین 1403 تعطیل است
جهت موارد اضطراری و پیگیری قرارداد تور خود از طریق Telegram و یا WhatsApp با ما در تماس باشید.
خانم ثانی: 09906102077 ، خانم طاهری: 09928607817 ، خانم رضایی: 09961490882 ، آقای پارسا: 09121255526

مهمترین رویداد و مقاصد گردشگری که کرونا تعطیل کرد

بدنبال شیوع ویروس کرونا در دنیا، موضوع رویداد و مقاصد گردشگری که کرونا تعطیل کرد، مورد توجه بسیاری از رسانه ها نهاده شد.

مهمترین رویداد و مقاصد گردشگری که کرونا تعطیل کرد

موضوعی که جهانی شد

فرایند بسته شدن مکان های دیدنی مهم با تعطیل شدن تفرجگاه دیزنی شانگهای شروع شد، ولی طولی نکشید که تمامی پارک های موضوعی دیزنی در آسیا ناچار به بستن درهایشان شدند. در یکم مارس، موزه لوور پاریس گفت، تعطیل خواهد بود و احتمال اینکه این شرایط را در روزهای آینده ادامه بدهد نیز وجود دارد. این تصمیم در حالی از سوی مسئولان موزه لوور اتخاذ شده که تا به امروز بیش از 100 مورد ابتلا به این ویروس در فرانسه شناسایی شده است. تمامی تورهای رسمی کاخ گایونگ بوک که به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کره شناخته می گردد نیز تا اطلاع ثانوی لغو شد.

با توجه به اطلاعات مندرج در وبسایت رسمی این کاخ، بازدید از این مکان با تورهای شخصی همچنان امکان پذیر است. در میلان که شرایط مسافرتی آن در روزهای اخیر با محدودیت همراه بوده، کلیسای جامع میلان دوم مارس با در نظر داشتن اقدامات مناسب برای جلوگیری از ایجاد ازدحام جمعیت درهای خود را به روی بازدیدنمایندگان گگردد. لا اسکالا، ساختمان اپرای مشهور این شهر با این حال به دلیل نگرانی ها از شیوع این ویروس، همچنان تعطیل باقی خواهد ماند. توکیو اسکای تری که برای مسافرانی که برای نخستین بار از توکیو دیدن می نماید، به عنوان یک مقصد محبوب شناخته می گردد، یکم مارس تعطیل شد و قرار است پانزدهم مارس بازگشایی گردد. پارک موضوعی دیزنی شانگهای در حالی در بیست و چهارم ژانویه بسته شد که هنوز هیچ اطلاعاتی درخصوص زمان بازگشایی آن در دست نیست. پارک موضوعی دیزنی لند هنگ کنگ نیز به طور موقتی تعطیل شده و درباره زمان بازگشایی آن هم اطلاعاتی منتشر نشده است. در این بین در ژاپن که آمار مبتلایان به ویروس کرونا آن در هفته های اخیر بالا رفته، پارک های موضوعی دیزنی لند توکیو و دیزنی سی بسته شده اند و قرار است در شانزدهم مارس بازگشایی شوند. بسیاری از موزه های شهر میلان، ونیز و سایر مناطق شمالی ایتالیا نیز به طور موقت تعطیل شده اند و قرار است با در نظر دریافت اقدامات امنیتی و پیشگیرانه بازگشایی شوند؛ برای مثال، مجموعه پگی گوگنهایم واقع در ونیز در نظر دارد از بازدید گروه های پرجمعیت خودداری کند و از بازدیدنمایندگان می خواهد تا حین بازدید از این مجموعه فاصله یک متری خود بایکدیگر را حفظ نمایند. موزه های سراسر چین نیز طبق دستور مقامات این کشور به طور موقت تعطیل شده اند.

برای جبران این اتفاق، اداره کل میراث فرهنگی ملی چین از موزه ها و مکان های دیدنی خواسته که فعالیت خود را در شبکه های مجازی ادامه دهند و خدمات خود را به صورت دیجیتالی ارائه دهند. از جمله این موزه ها به کاخ موزه پکن در شهر ممنوعه می توان اشاره نمود که از بیست و پنجم ژانویه تعطیل شد. بسیاری از موزه ها در ژاپن نیز به دلیل شیوع کرونا بسته شده اند. موزه هنر موری، موزه ملی هنرهای مدرن و موزه ملی کیوتو از جمله موزه های تعطیل شده ژاپن محسوب می شوند. در کره جنوبی، ویروس کرونا موزه ملی کره و موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر را در کنار سایر موسسات فرهنگی دولتی این کشور تا اطلاع ثانوی به تعطیلی کشاند.

در این بین همچنین رویدادهای هنری و فرهنگی مهمی لغو شده اند و یا به تعویق افتاده اند. بسیاری از گروه های موسیقی نیز تورهای کنسرت خود در آسیا را لغو نموده اند. نمایشگاه جهانی گردشگری که به عنوان بزرگترین گردهمایی صنعت گردشگری شناخته می گردد و قرار بود چهارم تا هشتم مارس در برلین برگزار گردد نیز لغو شد. همچنین حراجی ساتبیز چندی پیش گفت در پی شیوع گسترده ویروس کرونا حراجی های بزرگ فصل بهار هنگ کنگ را به نیویورک منتقل می نماید. حراجی کریستیز نیز رویدادهای حراجی قرن بیستم و هنر معاصر خود در هنگ کنگ را به تعویق انداخت و حراجی بونهامس نیز در اقدامی مشابه گفت رویدادهای ماه مارس خود را به تعویق می اندازد، اما هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری دوباره آن ها مشخص نشده است.

آژانس مسافرتی آوای بورالان

به "مهمترین رویداد و مقاصد گردشگری که کرونا تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین رویداد و مقاصد گردشگری که کرونا تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021