کمربند - جاده چین به سنگاپور هم رسید

سنگاپور و چین امروز (دوشنبه) چهار قرارداد دوجانبه امضا کردند که بر اساس آن همکاری ها در بخش های روابط تجاری، اجرای قوانین و پروژه های اقتصادی مرتبط با ابتکار یک کمربند و یک جاده چین در سنگاپور افزایش می یابد.

کمربند - جاده چین به سنگاپور هم رسید

به گزارش خبرنگاران از رسانه های سنگاپوری، این قراردادها پس از آن امضا شد که لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور با لی که چیانگ نخست وزیر چین دیدار کرد.

وزیر صنعت و تجارت سنگاپور دو قرارداد جدید همکاری های صنعتی و تجاری را با همتای خود به امضا رساند که براساس آن قرار است دو کشور در 6 بخش پروژه های مرتبط با ابتکار یک کمربند یک جاده؛ خدمات مالی، فناوری و نوآوری، سهولت انجام کسب و کار،تقویت قوانینری، و افزایش مبادلات مردم با مردم همکاری های خود را توسعه دهند.

براساس این قراردادها، قرار است شورای همکاری های دو جانبه سنگاپور- چین تشکیل گردد.

قراردادهای امضا شده منجر به تقویت نقش سنگاپور در اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن در گسترش روابط این اتحادیه با چین خواهد شد.

لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور پیشتر گفته بود که می تواند به تقویت و توسعه ابتکار یک کمربند یک جاده چین در این اتحادیه یاری کند.

دو کشور سال آینده 30 امین سال روابط دو جانبه را پشت سر خواهند گذاشت.

مالزی، اندونزی، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلند اعضای ده گانه آسه آن را تشکیل می دهند که از سال 1967 تشکیل شده است و چین اکنون به عنوان شریک گفت و گویی این اتحادیه بیشترین روابط تجاری در جنوب شرق آسیا را با این کشورها دارد.

براساس گزارش های رسانه ای، روابط تجاری چین- آسه آن درسال 2016 به 452.2 میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به 7.9 میلیارد دلار سال 1991، افزایش 60 برابری داشته است.

سنگاپور به عنوان یکی از مهمترین کشورهای عضو این اتحادیه که سال گذشته ریاست آن را برعهده داشت، بیشترین روابط تجاری خود را با شانگهای چین در سال 2018 با رقم 13.5 میلیارددلار داشته است که این رقم 14 درصد روابط تجاری دو کشور را تشکیل می دهد.

سنگاپور در سال گذشته 4 هزار و 800 پروژه مختلف تجاری- اقتصادی را در شانگهای در دست اجرا داشته است.

علاوه براین، این کشور کوچک جنوب شرق آسیا 23 درصد و بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی چین را در بخش پروژه های مرتبط با ابتکار یک کمربند و یک جاده در سال گذشته به خود جذب نموده است.

کاهش تعرفه های گمرکی نیز از دیگر بخش های قراردادهای امضا شده میان دو کشور بوده است.

به "کمربند - جاده چین به سنگاپور هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمربند - جاده چین به سنگاپور هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021