خبرنگار اسپانیایی در تهران غافلگیر شد: ژاوی و این همه هوادار ایرانی؟

هموطن ژاوی که برای پوشش بازی خداحافظی او به تهران آمده بود، از علاقه ایرانی ها به این بازیکن شگفت زده شده است.

خبرنگار اسپانیایی در تهران غافلگیر شد: ژاوی و این همه هوادار ایرانی؟

خبرنگار اسپانیایی در تهران غافلگیر شد: ژاوی و این همه هوادار ایرانی؟

خبرنگار اسپورت کاتالونیا که برای پوشش بازی خداحافظی ژاوی هرناندس به تهران آمده بود، گفته که این خداحافظی شور طرفداران ایرانی را بیدار نموده است. در واقع بازی پرسپولیس و السد از همین خداحافظی اهمیت گرفته بود وگرنه که تیم قطری صعودش به مرحله یک هشتم را قطعی نموده و قرمزها هم در خانه پاختاکور حذف شدند.

البته که السد برای صدرنشینی هم می جنگید اما مهم تر از آن، خداحافظی یکی از محبوب ترین بازیکنان دنیای فوتبال بود که دست بر قضا میزبانی اش به آزادی رسید. در اهمیت بازی خداحافظی ژاوی همین بس که بدانیم حتی خبرنگار اسپورت کاتالونیا را هم به تهران کشاند.

یک روز پیش از بازی پرسپولیس و السد، آلبرت ماسنو برای تهیه گزارشی ویدیویی از آخرین روزهای بازیگری هافبک اسپانیایی این تیم به هتل اسپیناس پالاس رفت و آغازگر گزارشش این جمله بود: بعد از 22 سال، دوران بازیگری ژاوی هرناندس در اینجا و در تهران به خاتمه می رسد. او آخرین بازی اش را پس از یک دوران فوق العاده به خاتمه خواهد رساند.

و بعد با یادآوری سال های حضور این بازیکن در بارسلونا و محبوبیتش در ایران ادامه داد: ژاوی پس از حضوری طولانی مدت در باشگاه بارسلونا و سپس السد، در 39 سالگی به فوتبال خود خاتمه خواهد داد. این اتفاق شور و حال زیادی بین طرفداران ایرانی او ایجاد نموده و آنها پشت درها در انتظار ژاوی هستند. بعد از صحبت های ماسنو و در ادامه گزارشی که این خبرنگار اسپانیایی منتشر نموده، ژاوی از اتاق خود در هتل بیرون می آید و با طرفداران ایرانی اش عکس یادگاری می گیرد.

اسپورت که تنها رسانه اسپانیایی حاضر در تهران برای پوشش بازی خداحافظی ژاوی هرناندس است، به عنوان چاشنی این گزارش نوشته: پس از انجام 1042 بازی و 20 فصل حضور حرفه ای، ژاوی از بازیگری فوتبال خداحافظی می نماید. در دیداری از آخرین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا. او می خواهد در این دیدار خاص که در استادیوم آزادی برگزار می گردد حضور داشته باشد و انتظار می رود 87 هزار تماشاگر که همیشه جو خیلی خاص در استادیوم ایجاد می نمایند، به تماشای این دیدار بروند. ژاوی که قبلاً هم در این استادیوم بازی نموده و با حال و هوای آن آشنا است، ساعاتی قبل از بازی به خبرنگار تنها رسانه اسپانیایی که برای پوشش بازی خداحافظی او در تهران نماینده دارد، درباره جو استادیوم آزادی گفته: خودت خواهی دید که اینجا چگونه است و موقع خداحافظی ام در تهران چه اتفاقی رخ می دهد. حیرت زده می شوی.

در ادامه گزارش خبرنگار اسپورت آمده: ژاوی در این بازی به دوران بازیگری اش خاتمه می دهد و خداحافظی می نماید و از این به بعد به تعطیلات خواهد رفت تا آماده مربیگری در باشگاهی گردد که اکنون در آن بازی می نماید. در واقع ژاوی قرار است نیمه اول در زمین حضور داشته باشد و در نیمه دوم به عنوان به عنوان مربی ایفای نقش کند که این اولین آزمون او به عنوان مربی خواهد بود. مأموریتی که خیلی ها آن را سرآغاز یک دوره درخشان دیگر برای این بازیکن اسپانیایی می دانند.

ژاوی دیگر بازی نمی نماید و شایعه شده که یکی از هموطنان او جایش را در ترکیب السد خواهد گرفت. روزنامه الوطن قطر خبر داده که باشگاه السد بعد از ژاوی دنبال جانشینی مناسب برای اوست و برای همین با سانتی کاسورلا هافبک اسپانیایی سابق آرسنال که الان با پیراهن ویارئال در لالیگا بازی می نماید، وارد مذاکره شده است اما آیا این هافبک 34 ساله هم حضور در لیگ ستارگان قطر را می پذیرد؟

به "خبرنگار اسپانیایی در تهران غافلگیر شد: ژاوی و این همه هوادار ایرانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگار اسپانیایی در تهران غافلگیر شد: ژاوی و این همه هوادار ایرانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021