نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان

خانواده جهانگرد کانادایی در اقدامی کم نظیر اقدام به سفر دور جهان از کانادا تا سنگاپور کردند که در این سفر توقف کوتاهی در زنجان داشتند.

سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان

به گزارش خبرنگاران از زنجان، سفر دور جهانی یک خانواده پنج نفره از کانادا به سنگاپور با یک ماشین قدیمی به ایستگاه زنجان رسید و آنها یک روز سرد پاییزی را در شهری در جاده ابریشم تجربه کردند.

ری هایلند (Reyhyland) و همسرش مارین (Marianne) به همراه سه فرزندش در اقدامی عجیب و جالب سفری را از کانادا با یک لوندرور قدیمی با قدمت 60 سال شروع کردند و قصد دارند با عبور از کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی به سنگاپور عزیمت نمایند.

این خانواده پنج نفره اهل کانادا و ساکن ونکوور هستند و با یک لندرور قدیمی که قادر به حرکت با سرعتی بین 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت هست، به شهرها و کشورهای مختلف سفر می نمایند.

ری هایلند در حالی که چمدانها و وسایل خود را در ماشین جاسازی نموده و آن را قفل و زنجیر می کرد، با لحنی طنزآمیز گفت: این ماشین آنقدر قدیمی است که برای بستن آن در هنگام سفر مجبورم به آن قفل بزنم و همسرم همواره به من می گوید، خوبی این ماشین این است که کسی آن را نمی دزدد.

مارین در خصوص سفر خانواده اش به دور جهان با یک ماشین قدیمی می گوید: ما کانادا را به مقصد سنگاپور ترک نموده و تاکنون پس از ترک کانادا تا ایالات متحده آمریکا رانندگی کردیم و از آنجا به سمت اروپا پرواز نموده و پس از سفری که با کشتی به لندن داشتیم، از کشورهای فرانسه، ایتالیا، یونان و ترکیه با ماشین عبور نموده و به ایران رسیدیم.

مارین می گفت که از مرز بازرگان وارد ایران شدند و در شهرهای ماکو، تبریز و زنجان توقف داشتند و در حالی که مشغول جمع کردن وسایل و جاسازی آنها در ماشین بود، گفت: ما می خواهیم از زنجان به سمت تهران برویم و شاید از شهرهای اصفهان و حتی شیراز برای بازدید از آثار تاریخی پرسپولیس دیدن کنیم.

این خانواده ماجراجوی پنج نفره کشورهای هند، میانمار، تایلند، مالزی و در نهایت سنگاپور را مقصدهای بعدی خودشان عنوان کردند.

آنها هدف از سفر خود به دور جهان با ماشین را این چنین عنوان کردند: در سال 1995 میلادی یک گروه از دانش آموزان انگلیسی تصمیم گرفتند با ماشین لندرور به دورترین نقطه ای که می توانند، رانندگی نمایند. در آن سال دورترین نقطه ای که آنها می توانستند بروند، سنگاپور بود و تا آن موقع کسی این اقدام را انجام نداده بود.

الان ما در سال 2015 میلادی و در شصتمین سالگرد این اتفاق تصمیم گرفتیم مانند آنها سفری را با ماشین مشابه ترتیب بدهیم البته با این تفاوت که در جهت نمی توانیم به کشور سوریه برویم و از حرکت از بلوچستان و پاکستان صرف نظر می کنیم و از جهت بندرعباس به دبی می رویم.

مارین در خصوص حضورشان در ایران و زنجان ابراز کرد: ما فقط یک شب در زنجان اقامت داشتیم و دیروز از تبریز به سمت زنجان حرکت کردیم و به دلیل سرعت پایین ماشین ساعت 6 عصر به این شهر رسیدیم و متأسفانه نتوانستیم از مراکز دیدنی این شهر بازدید کنیم و به محض ورود به شهر پلیس، خیلی خوب ما را به یک هتل هدایت کرد.

وی اضافه کرد: سفر با این ماشین قدیمی خیلی سخت است چرا که خیلی آرام حرکت می نماید و برای ما که پنج نفر هستیم خیلی کوچک است. این ماشین بسیار سرو صدا می نماید و مدام خراب می گردد اما با وجود اینکه این روزها مردم قادر به تعمیر ماشین با قدمت 60 سال نیستند، ما توانستیم در تبریز تعمیرکاری پیدا کنیم که ماشینمان را به خوبی تعمیر کند.

ری هایلند در خصوص سفر با ماشین قدیمی لندرور بیان نمود: خوبی سفر با یک ماشین قدیمی این است که خیلی جلب توجه می نماید و مردم در خیابانها و بزرگراهها به ما دست تکان می دهند و دوست دارند با ما هم صحبت شوند در حالی که کسی به خودروهای لوکس و جدید توجه نمی نماید.

خانواده کانادایی، ایرانی ها را مردمی خونگرم، مهربان و دوست داشتنی عنوان کردند به طوریکه ری هایلند شگفت زده از مهمان نوازی ایرانی ها گفت: مردم ایران به ما پیشنهاد می نمایند که در خانه آنها اقامت کنیم، چیزی که در هیچ کجای جهان نمونه آن را ندیده ام.

ری هایلند که نخسیتن حضور خود در ایران را تجربه می نماید، می گوید: من شگفت زده هستم چرا که مردم در غرب تصور می نمایند ایران مکانی ترسناک است و خیلی از مردم ایران نیز دید کامل و روشنی از جایی که ما در آن زندگی می کنیم، ندارند و این برای من جالب است که می توانم این موضوعات را در هر دو طرف به اشتراک بگذارم.

وی اضافه کرد: ایران خیلی مدرن تر از آن چیزی است که انتظار داشتم و در واقع تلفیقی از سنت و مدرینته است و برای کسانی که به تاریخ علاقه مند هستند، مکانی است که آن را درک می نمایند و نیز شکل یافته از اقوام مختلف و مکانی بین المللی است به طوریکه دیروز به مرکز خریدی در زنجان رفته بودیم و مانند این بود که در پاریس یا نیویورک قدم می زدیم و تقریبا با مدرنی همان جا بود.

حضور فعال بانوان ایرانی در جامعه از موارد قابل توجه برای مارین بود به طوریکه در این باره گفت: در این سفر بانوان ایرانی را در نقشهای متفاوتی مشاهده کردم به طوریکه در تبریز راهنمای موزه یک زن بود یا در پرس تی.وی گوینده خبر یک خانم است و حتی شما یک خبرنگار خانم هستند.

ری هایلند نیز در این باره ابراز کرد: در غرب صحبتهای زیادی می گردد که بانوان نقش ثانویه را در جامعه بازی می نمایند حتی در ترکیه زنان کمتری را نسبت به ایران در موقعیتهای مختلف دیدیم اما در ایران زنان بیشتری را می بینیم که در جامعه تأثیرگذار هستند.

سه فرزند این خانواده که در جهانگردی با خودروی قدیمی پدر و مادر خود را همراهی می نمایند، با همراه داشتن کتابهای درسی، در ماشین، هتل ونیز در حال اقامت در مکانهای مختلف به وسیله اینترنت به تبادل اطلاعات و تحصیل می پردازند.

آنها در حالی که سفر بر لندرور شده و قصد عزیمت از زنجان به تهران را دارند می گویند: ما به دلیل سفر فشرده خود به دور جهان زمان زیادی برای حضور در ایران نداریم با این حال به علت آشنایی با مردم مهربان ایران به طور حتم دوباره به این کشور سفر می کنیم.

به "سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021