گیشه های چین در تسخیر هابز و شاو

فیلم اکشن سریع و خشمگین تقدیم می نماید: هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw) جدیدترین اثر از مجموعه فیلم های سریع و خشمگین پیروز شد روزهای خاتمهی هفته گذشته را با فروش چشمگیر 39.64 میلیون دلاری در کشور چین به خاتمه برساند.

گیشه های چین در تسخیر هابز و شاو

هابز و شاو در ایالات متحده آمریکا افتتاحیه ای حدودا 60 میلیون دلاری داشت و تا به حال 460 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته (بدون در نظر دریافت آمار فروش کشور چین). از مجموع 39.64 میلیون دلار فروش فیلم در چین 4.5 میلیون دلار به فروش مربوط به پیش نمایش اثر در روز پنجشنبه باز می گردد.

این مجموع فروش پیش نمایش و روز اول اکران هابز و شاو را به دومین فیلم خارجی تبدیل نموده که امسال در کشور چین در این دو روز بیشترین فروش را تجربه می نمایند؛ همان طور که احتمالا حدس می زنید رکورددار این حوزه در امسال فیلم ابرقهرمانی انتقام جویان: سرانجام بازی (Avengers: Endgame) است.

اکران چین و میزان فروش قابل توجه فیلم های مجموعه سریع و خشمگین در این کشور همیشه از جمله عواملی بوده که آثار این مجموعه را به فیلم های پرفروش سال تبدیل نموده. طبق پیش بینی ها امسال نیز هابز و شاو پیروز می گردد تا روز یکشنبه به فروشی بیش از 110 میلیون دلار برسد که رقمی تقریبا دوبرابر افتتاحیه فیلم در ایالات متحده است.

با این وجود هابز و شاو دست کم در چین قدرت فروش بعضی از فیلم های قبلی این مجموعه را ندارد. برای مثال خشمگین 7 (Furious 7) در یک روز 64 میلیون دلار فروخت و فیلم سینمایی سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious) ظرف یک روز فروش 68 میلیون دلاری را تجربه کرد.

هابز و شاو تا به امروز علاوه بر کشور چین در بسیاری از نقاط دنیا روی پرده رفته است. بهترین عملکرد فیلم خارج از ایالات متحده در کشور ژاپن با حدود 23 میلیون دلار فروش اتفاق افتاده و فروش 15 میلیون دلاری در کره جنوبی نیز رکورد بیشترین میزان فروش کل آثار این مجموعه در کره را شکسته است.

تب آثار ابرقهرمانی در سال های گذشته چین را هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا فراگرفته است. چینی ها علاوه بر استقبال از فیلم های مجموعه ای چون انتقام جویان نسبت به ابرقهرمانی های متمرکز بر یک شخصیت نیز روی خوش نشان داده اند.

بعضی از کارشناسان گمان می نمایند همین موضوع باعث شد بعضی از فیلم های غیر ابرقهرمانی همچون آلیتا: فرشته جنگ (Alita: Battle Angel)، گودزیلا: سلطان هیولاها (Godzilla: King of the Monsters) و پوکمون کارآگاه پیکاچو (Pokémon Detective Pikachu) نتوانند از نظر فروش در کشور چین که دومین بازار بزرگ دنیا است به انتظارات اولیه شان دست پیدا نمایند.

فیلم سینمایی آلیتا: فرشته جنگ پیروز شد در کشور چین 133 میلیون دلار بفروشد و حال هابز و شاو اوایل هفته آینده از این رقم عبور می نماید تا پرفروش ترین فیلم غیرابرقهرمانی خارجی سال در چین لقب بگیرد.

به "گیشه های چین در تسخیر هابز و شاو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیشه های چین در تسخیر هابز و شاو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021