گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته آینده راهی آمریکا می گردد

رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا روز چهارشنبه به صورت تلفنی با یکدیگر در مورد مسائل منطقه و روابط دوجانبه مصاحبه کردند.

گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته آینده راهی آمریکا می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همتای ترکیه ای وی رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه طی یک تماس تلفنی در مورد روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای بحث و گفتگو کردند.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، در این گفتگوی تلفنی دو طرف در مورد سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا نیز گفتگو نموده اند و قرار شده است رئیس جمهور ترکیه در روز 13 نوامبر (22 آبان) به آمریکا سفر کند.

دونالد ترامپ دقایقی پس از گفتگوی تلفنی با اردوغان، در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر بیان کرد: همین حالا یک گفتگوی تلفنی بسیار خوب را رئیس جمهور رجب طیب اردوغان داشتم. او به من خبر داد که آنها [نیروهای ترکیه] تعداد زیادی از پیکارجویان داعش -از جمله یک از همسران و دختر تروریست آدمکش البغدادی- را که گزارش شده بود در جریان درگیری های اخیر گریخته اند را دستگیر نموده اند.

وی اضافه نمود: ما همچنین درباره وضعیت مناطق مرزی ترکیه و سوریه، ریشه کن کردن تروریسم، انتها بخشیدن به تخاصم به کُردها و موضوعات متعدد دیگر گفتگو کردیم. مشتاقانه در انتظار دیدار رئیس جمهور اردوغان در روز چهارشنبه آینده 13 نوامبر در کاخ سفید هستم.

.

به "گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته آینده راهی آمریکا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی ترامپ و اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هفته آینده راهی آمریکا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021