اردوغان: مقام های آلمان، فرانسه و آمریکا با تروریست ها دیدار می نمایند

رئیس جمهور ترکیه پنجشنبه مقام های کشورهای اروپایی و آمریکا را به دیدار با سران سازمان های تروریستی متهم کرد.

اردوغان: مقام های آلمان، فرانسه و آمریکا با تروریست ها دیدار می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پنجشنبه مقام های کشورهای اروپایی و آمریکا را به دیدار با سران سازمان های تروریستی متهم کرد.

اردوغان که با شبکه تلویزیونی تی آر تی مصاحبه می کرد گفت: فرانسه، آلمان و آمریکا با سرنموده های سازمان های تروریستی دیدار می نمایند.

اردوغان همچنین گفت که بعضی از کشورهای عضو ناتو به گروه های تروریستی YPG و PKK سلاح رسانده اند. رئیس جمهور ترکیه افزود: طبق بند 5 ناتو ما باید از همدیگر محافظت کنیم، اما آمریکا برای گروه های تروریستی کامیون ارسال نموده است.

وی، در ادامه درباره سیاست های آمریکا گفت: ما از یک طرف درباره مبارزه با تروریسم صحبت می کنیم از طرف دیگر آمریکا از تروریست ها استقبال می نماید.

او همچنین گفت: نمودها برادران ما هستند؛ مسئله ای با آنها نداریم. ما فقط با تروریست ها مبارزه می کنیم.

اردوغان گفت که ترکیه با تروریست ها سر میز مذاکره نمی نشیند. او گفت که توافق آتش بس حاصل شده در شمال سوریه با آمریکا بوده نه با تروریست ها.

رئیس جمهور ترکیه گفت که روسیه از کشورش خواسته وارد عین العرب (کوبانی) گردد در حالی که آمریکا عکس این را خواسته است.

رئیس جمهور ترکیه درباره روابطش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ با من روابطی صمیمی دارد و اکثر اوقات با من صادق بوده است. البته، مسائلی هستند که با او پیروز نیستم، مثل اینکه او همراه با نامه خودش نامه یک تروریست را هم برای من فرستاد.

رجب طیب اردوغان، همچنین گفت که میخواهد روز 13 نوامبر به آمریکا سفر کند. رئیس جمهور ترکیه همچنین از آمریکا خواست مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای موسوم به گروه دموکراتیک سوریه (که اکثر اعضای آن شبه نظامیان کرد هستند) تحویل ترکیه گردد. او گفت که کوبانی یک تروریست تحت تعقیب است.

اردوغان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما از منطقه تل ابیض (در سوریه) تا رأس العین را به کنترل کامل خود درآورده ایم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به توافق اخیر این کشور در شهر سوچی با روسیه گفت: روسیه و نیروهای رژیم [ارتش سوریه] تروریست ها را تا 30 کیلومتر از مرز دور خواهند کرد.

او گفت: طبق توافق سوچی، مبنج و تل رفعت هم پاکسازی خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد عملیات این کشور در شمال سوریه بر اساس توافقی موسوم به توافق آدانا بوده که در سال 1998 بین دولت های سوریه و ترکیه منعقد شد.

او گفت: ترکیه با سوریه یک مرز 900 کیلومتری دارد. ما بر اساس توافق آدانا وارد سوریه شدیم.

 

به "اردوغان: مقام های آلمان، فرانسه و آمریکا با تروریست ها دیدار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مقام های آلمان، فرانسه و آمریکا با تروریست ها دیدار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021