ژاپن: مناسبات با چین به روند عادی بازگشته است، مایلم با اون دیدار کنم

نخست وزیر ژاپن با ابراز اطمینان از ارتقای روابط با چین گفت، مناسبات دو کشور به مسیر عادی بازگشته است.

ژاپن: مناسبات با چین به روند عادی بازگشته است، مایلم با اون دیدار کنم

به گزارش خبرنگاران، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در مصاحبه با روزنامه سانکئی شیمبون که امروز یکشنبه به چاپ رسید، همچنین ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک از شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین برای سفر به ژاپن دعوت به عمل آورد.

آبه قرار است اواخر اکتبر راهی پکن گردد.

اظهارات او در بحبوحه تشدید فشار تجاری آمریکا بر پکن و نگرانی توکیو از حمایت بیش از حد آمریکا از تولیدات داخلی اش و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی مطرح می گردد.

شینزو آبه تاکید نمود: لی کچیانگ، نخست وزیر چین ماه مه به ژاپن سفر کرد و روابط ژاپن-چین به صورت کامل به مسیر عادی بازگشته است.

وزیر دارایی ژاپن روز جمعه ابراز خوش بینی کرد و گفت دور کنونی گفت وگوهای مالی با چین بسیار خوب است و طرفین با حفظ همکاری در تدابیر و سیاست های اقتصادی کلان اتفاق نظر دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مکررا به اعمال تعرفه به عنوان بخش کلیدی پیام اقتصادی خودش تاکید و به کسری تجاری در بخش خودروسازی با آلمان و ژاپن اشاره دارد.

آبه در این مصاحبه گفت تصمیم توسعه تجاری و سرمایه گذاری را با ترامپ در میان گذاشته است اما تاکید نمود در گفت وگوهای تجاری، دوستی را بر منافع ملی ارجح نمی داند.

نخست وزیر ژاپن همچنین از تمایلش برای برگزاری مذاکرات عمیق با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حین سفر به مسکو در یازدهم سپتامبر سخن گفت. آبه تاکید نمود مایل است تا با حل مشکل اراضی شمالی (جزایر مورد مناقشه میان روسیه و ژاپن) به توافق صلح دست یابد. این بیست و دومین نشست آبه و پوتین خواهد بود.

او همچنین بر لزوم پیشرفت روابط با کره شمالی تاکید نموده گفت مایل است تا شخصا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند. آبه گفت: در نهایت مایلیم تا با کیم جونگ اون، رئیس حزب کارگران کره دیدار کنیم. این مذاکرات باید به حل مشکل شهروندان ژاپنی ربوده گردیده به دست سرویس های اطلاعاتی کره شمالی در دهه 70 و 80 میلادی بینجامد.

علاوه بر این، نخست وزیر ژاپن از توسعه مناسبات کشورش با چین اعلام رضایت کرد.

به "ژاپن: مناسبات با چین به روند عادی بازگشته است، مایلم با اون دیدار کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن: مناسبات با چین به روند عادی بازگشته است، مایلم با اون دیدار کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021