ماکرون: به حرف های رهبران ایتالیا پاسخ نمی دهم

رئیس جمهور فرانسه اظهار کرد: هیچ پاسخی به انتقادهای رهبران پوپولیست ایتالیا نمی دهد چون حرف های آنها مهم نیست.

ماکرون: به حرف های رهبران ایتالیا پاسخ نمی دهم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که اخیراً مورد انتقاد لوئیجی دیمایو و ماتئو سالوینی، رهبران پوپولیست ایتالیا نهاده شد در واکنش به این انتقادها گفت، پاسخ آنها را نخواهد داد.

ماکرون که روز یکشنبه به کشور مصر سفر کرد به خبرنگاران گفت: من به این حرف ها پاسخ نمی دهم. چیزی که آنها می خواهند این است که من به حرف هایشان پاسخ دهم. کل این حرف ها اهمیتی ندارد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اعلام نمود: مردم ایتالیا دوستان ما هستند و شایستگی رهبرانی را دارند که درخور تاریخ آنها باشند.

ماکرون در حالی به مصر سفر نموده که انتظار می رود بعد از این سفر عازم قبرس گردد تا در نشست کشورهای جنوب اتحادیه اروپا که روز سه شنبه برگزار می گردد موسوم به نشست Med7 شرکت کند. انتظار می رود که او در آنجا با جوزپه کونته دیدار کند. نخست وزیر ایتالیا اخیراً بر وجود دوستی تاریخی میان فرانسه و ایتالیا تاکید نمود. با این حال سالوینی به عنوان وزیر کشور دولت او کوشش می نماید تا در بلوک اتحادیه اروپا یک نیروی مقاومت راست افراطی را در مقابل حامیان اروپا سازماندهی کند و گفته که امید دارد مردم فرانسه به زودی از یک رئیس جمهور بسیار بد خلاصی پیدا نمایند. سالوینی در ویدئویی در فیسبوک گفت: من از صمیم قلب و با تمام کوششم به مردم فرانسه و میلیون ها مرد و زنی که در فرانسه با یک دولت خیلی بد و یک رئیس جمهور خیلی بد زندگی می نمایند، نزدیک هستم.

روز یکشنبه گذشته دیمایو، معاون نخست وزیر ایتالیا نیز که رهبر یک جنبش ضد تشکیلاتی به نام جنبش پنج ستاره است فرانسه را متهم به فقیر ساختن آفریقا و تحت فشار قرار دادن مهاجران به منظور ملحق شدن به اروپا به وسیله استعمارگری سیاسی کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه در پی مطرح شدن این اظهارنظرها سفیر ایتالیا را احضار کرد.

به "ماکرون: به حرف های رهبران ایتالیا پاسخ نمی دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: به حرف های رهبران ایتالیا پاسخ نمی دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021