اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا به چین نزدیک می گردد

اتحادیه اروپا برخلاف آمریکا به دنبال پیشبرد مذاکرات تجاری خود با چین بوده و نشست آتی اتحادیه اروپا - چین بیانگر تصمیم جدی اروپایی ها برای رفتن در مسیری جدا از آمریکا برای تجارت با چین است.

اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا به چین نزدیک می گردد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، آناتولی بازان رئیس بخش تحقیقات اقتصادی اروپا در مصاحبه با رسانه ها گفت: اتحادیه اروپا مسائل خود با چین را مانند روش آمریکا با بالا بردن تعرفه ها حل نمی کند. چین نیز از طرف دیگر خواستار جنگ تجاری با اتحادیه اروپا نیست. اتحادیه اروپا هم اکنون با دولت آمریکا دارای اختلاف نظرهای متعدد بویژه در حوزه چین است. انتظار می رود که اتحادیه اروپا و چین با اقدامات مشترک بتوانند در حفظ منافع اقتصادی و تجاری خود گام بسیاری بلندی بردارند.

وی صریح کرد: اگرچه در حال حاضر برخی از توافقنامه های دوجانبه در حوزه سیاست صنعت میان چین و اتحادیه اروپا غیرممکن است اما دو طرف در حال حل بسیاری از مسائل جاری هستند.

آناتولی بازان گفت: به رغم آنکه اروپا به دلیل تمایل برای محافظت از صنایع خود از گسترش سرمایه گذاری چینی، هنوز گام های قوی برنداشته است اما دستیابی به برخی توافق ها با چین امکان پذیر است.

رئیس بخش تحقیقات اقتصادی اروپا در ادامه شرح می دهد که برخلاف اروپای غربی، اروپای شرقی نیازمند سرمایه گذاری چین است، بنابراین فعالیت چینی در اروپای شرقی و مرکزی رشد خواهد نمود.

لی کیگیانگ نخست وزیر چین در کنفرانس خبری سالانه در بروکسل گفت، چین به رغم درگیر بودن جنگ تجاری با آمریکا اما به دنبال اعمال چنین سیاسی در حوزه تجارت با اتحادیه اروپا نیست. از طرف دیگر کمیسیون اروپایی از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا در تصمیم جدی برای تداوم تجارت با چین اتخاذ نمایند.

لی کیگیانگ می گوید، نزاع تجاری میان چین آمریکا یک موضوع دوجانبه است و نباید دیگر کشورها نیز درگیر این جنگ تجاری باشند.

وانگ یی وزیر خارجه چین به زودی در نهمین مذاکرات عالی راهبردی اتحادیه اروپا و چین که در 22 تا 24 مارس برگزار می گردد حضور خواهد یافت. شی جی پینگ رئیس جمهور چین نیز انتظار می رود که بعد از سفر به ایتالیا به کشور فرانسه سفر کند.

به گفته کارشناسان اقتصادی، نشست آتی اتحادیه اروپا- چین می تواند فرصت غنی برای دولت پکن برای پیشبرد مذاکرات خود در زمینه همکاری سرمایه گذاری با اتحادیه اروپا به حساب آید.

به "اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا به چین نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا بر خلاف آمریکا به چین نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021