صنعت گردشگری مصر دوباره رونق گرفت

باوجود حملات تروریستی مکرر، گردشگران به صورت توده ای به کشور مصر برمی گردند و با توجه به اطلاعات دولت مصر، تعداد گردشگران این کشور در 7 ماه اول سال حدود 54 درصد افزایش داشته باشد و به 3/4 میلیون نفر رسیده است. این در حالی است که تعداد گردشگران کشورهای آلمان و اوکراین در این کشور قابل ملاحظه است. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

صنعت گردشگری مصر دوباره رونق گرفت

در مقایسه با سال 2016، درآمد بخش گردشگری کشور روسیه حدود 170 درصد رشد داشته است و به حدود 5/3 میلیارد دلار افزایش یافته است. طبق آمار اعلام شده، از این تعداد گردشگر، 75 درصد از کشورهای اروپایی می آیند و حدود 20 درصد از دیگر کشورهای عربی وارد مصر شده اند. این در حالی است که اقتصاد کشور مصر شدیداً به تعداد گردشگران وابسته است.

پس از بی ثباتی سیاسی، حملات متعدد تروریستی، تعدادی مهمانان خارجی کشور مصر به شدت کاهش یافته است. پیش از انقلاب در سال 2011، این کشور در سال 2010 بیش از 7/14 میلیون گردشگر داشت و در سال 2016، تنها 5/4 میلیون نفر بود. بااین حال، در سال اخیر رشد قابل توجهی در تعداد گردشگران این کشور به وجود آمد.

یکی از عواملی باعث جذب توریست در این کشور شد، ضعیف بودن پول ملی کشور مصر است که قدرت خرید گردشگران را بالا می برد. بااین حال وجود، مقامات مصری انتظار دارند که تا انتهای امسال تعداد گردشگران بین 7 تا 9 میلیون نفر باشد.

طبق گفته رئیس کمیته توسعه گردشگری، هشام آدودیهاری، هدف کشور مصر این است که تعداد گردشگران این کشور را به سال های 2011 تا 2015 برساند و داده ها نیز نشان می دهند که توسعه قابل توجهی در گردشگری روی دهد و این راستا می تواند برای صنعت گردشگری این کشور بهبود بخش باشد. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

در اکتبر سال 2015 و پس از سقوط هواپیمای حامل گردشگران روسیه در پرواز شرم الشیخ به سنت پترزبورگ، کلیه پروازهای بین کشور روسیه و مصر به حالت تعلیق درآمد. در جریان این تحقیقات اجرا شده معین شد که حادثه روی داده تروریستی بوده و 217 گردشگر روسیه در این حادثه کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای مصری آن، عبدالفتاح السیسی، هر دو علاقه مند به بازگرداندن سفر هوایی بین دو کشور هستند. دو رهبر در فاصله نه چندان دور در کشور چین ملاقات کردند و رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد که مصر مسائل امنیتی خود را حل نماید تا امنیت هواپیما را تضمین کند و پرواز بین این دو کشور از سر گرفته گردد. اولگ صفرونوف، رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه، تأیید کرد که مذاکرات برای ادامه سفر هوایی بین روسیه و مصر در حال اجرا است. گفته می گردد احتمال بالایی وجود دارد که موضوع تا سرانجام امسال به طور مثبت حل وفصل گردد.

با باز شدن سفر هوایی بین روسیه و مصر، احتمال می رود تعداد گردشگران بیش ازپیش شده و صنعت گردشگری مصر به روال قبل خود بازگردد.

دورونزدیک - - خرید بلیط - خرید اینترنتی

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید 

به "صنعت گردشگری مصر دوباره رونق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری مصر دوباره رونق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021