سفر مون به چین برای نشست سه جانبه سران سئول، توکیو و پکن

دفتر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی خاطرنشان کرد، آقای مون برای دیدار با رئیس جمهور چین و شرکت در نشست سه جانبه سران سئول، پکن و توکیو، دوم دی ماه به چین سفر می نماید.

سفر مون به چین برای نشست سه جانبه سران سئول، توکیو و پکن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در بحبوحه تنش ها بین آمریکا و کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی قرار است هفته آینده به چین سفر و در نشست سه جانبه سران کره جنوبی، چین و ژاپن شرکت کند.

سخنگوی مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز سه شنبه بیان کرد، او 23 دسامبر (دوم دی ماه) به چین می رود و در نشست سه جانبه سران این کشور با چین و ژاپن که قرار است با حضور لی کگیانگ و آبه شینزو نخست وزیران چین و ژاپن بر گزار گردد، حضور پیدا می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، قرار است نشست سران کره جنوبی، چین و ژاپن به میزبانی شهر چنگدو چین 24 دسامبر (سوم دی ماه) برگزار گردد.

به گفته کو مینگ جونگ سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی، در این نشست درباره تحولات اخیر شبه جزیره کره و راه های تقویت همکاری های این سه کشور برای دستیابی به صلح و خلع سلاح اتمی دائمی در شبه جزیره کره رایزنی می نمایند.

بنا بر گزارش رسانه های کره جنوبی، انتظار می رود مون در این سفر به صورت جداگانه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن هم دیدارهایی ترتیب دهد.

سفر مون به چین در شرایطی انجام می گردد که طی روزهای اخیر جنگ لفظی بین مقام های ارشد کره شمالی و آمریکا بالا گرفته است.

به دنبال هشدارهای اخیر کره شمالی به آمریکا درباره احتمال توقف مذاکرات بین دو کشور و مشخص ضرب الاجل خاتمه امسال میلادی برای از سرگرفتن این مذاکرات، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید نموده بود در صورتی که کره شمالی اقدام خصمانه ای انجام دهد، همه چیز را از دست می دهد.

این تهدید ترامپ با واکنش خبرگزاری رسمی کره شمالی روبرو شد و این رسانه با انتشار بیانیه ای از کیم یونگ چول رئیس کمیته صلح آسیا-پاسیفیک، رئیس جمهور آمریکا را را پیرمردی بی ملاحظه و دمدمی مزاج خوانده و گفته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون عبارات تحریک آمیزی علیه ترامپ نداشته است اما اکنون درک وی از ترامپ ممکن است تغییر کند.

به "سفر مون به چین برای نشست سه جانبه سران سئول، توکیو و پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مون به چین برای نشست سه جانبه سران سئول، توکیو و پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021