تظاهرات اسپانیایی ها علیه بازداشت جدایی طلبان کاتالونیا

هزاران تن از مردم اسپانیا در نزدیکی بارسلون علیه بازداشت هفت تن از جدایی طلبان کاتالونیا به ظن برنامه ریزی برای انجام حمله با مواد منفجره دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرات اسپانیایی ها علیه بازداشت جدایی طلبان کاتالونیا

جدایی طلبان

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان با در دست داشتن پلاکاردی که رویش نوشته شده بود سرکوب ما را متوقف نمی کند. آزادی در مرکز بارسلون دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

پلیس گزارش داد که 12 هزار معترض در این راهپیمایی حضور داشتند.

حامیان استقلال منطقه خودمختار کاتالونیا مدعی هستند که دستگیری این هفت تن کوششی برای جرایم جنبشی است که کاملا صلح آمیز است.

این هفت تن روز دوشنبه گذشته به اتهام وابستگی به یک سازمان تروریستی، ساخت مواد انفجاری و توطئه برای ایجاد خرابکاری دستگیر شدند.

کاتالونیا

یک قاضی دادگاه ملی اسپانیا دستور داد تا این افراد روز پنجشنبه در زندان بمانند. این قاضی اعلام نمود، گمان می رود این افراد به گروه های تندرویی وابسته هستند که اعتراضات را سازماندهی و جاده ها و خطوط ریلی را مسدود می نمایند.

روز شنبه همچنین روزنامه ABC نیز گزارش داد، یکی از جدایی طلبان دستگیر شده با یوآخیم تورا، رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا درباره برنامه هایی برای اشغال ساختمان مجلس این منطقه در بارسلون در تماس بوده است.

اسپانیا

دفتر یوآخیم تورا اعلام نمود که صحت این گزارش را تایید نمی کند.

در همین حال، انتظار می رود دادگاه عالی اسپانیا در هفته های آینده درباره پرونده کوشش جدایی طلبانه ناکام از سوی 12 تن از رهبران کاتالونیا حکم کند؛ حکمی شدید که احتمالا با موجی از اعتراضات در این منطقه همراه خواهد بود.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد، 7.5 میلیون سکنه این منطقه ثروتمند اسپانیا بر سر مساله استقلال از دولت مرکزی با اختلاف نظری شدید روبرو هستند

به "تظاهرات اسپانیایی ها علیه بازداشت جدایی طلبان کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات اسپانیایی ها علیه بازداشت جدایی طلبان کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021