کابوس جدایی طلبی در اسپانیا، کاتالونیا آماده مشخص سرنوشت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای بی سی نیوز، تعداد 2700 حوزه اخذ رای ساعاتی پیش درهای خود را به روی مردمی که واجد شرایط شرکت در سرنوشت سازترین انتخابات تاریخ اسپانیا هستند، گشودند.

کابوس جدایی طلبی در اسپانیا، کاتالونیا آماده مشخص سرنوشت شد

کاتالونیا ثروتمند ترین ایالت اسپانیا که در موجی از تمایلات جدایی طلبانه فرو رفته، خود را آماده برگزاری انتخابات مجلس محلی می نماید.

در حالیکه دولت مادرید به شدت با برگزاری هرگونه همه پرسی استقلال کاتالونیا مخالف است، رهبران ایالتی چشم خود را به نتیجه نهایی انتخابات محلی دوخته اند چرا که اگر طبق پیش بینی ها حزب جدایی طلب کاتالونیا اکثریت کرسی های مجلسی را از آن خود کند، می توان پیروزی مطلق آنها را به حساب رای آری مردم برای جدایی از اسپانیا گذاشت.

آرتور مس چهره استقلال طلب منطقه وعده داده که در صورت پیروزی در این نبرد سیاسی تا سال میلادی 2017، کاتالونیا را از قید تابعیت اسپانیا خارج کند.

در این میان، اسپانیا تهدید نموده که اگر کاتالونیا به این رویای خود جامه واقعیت بپوشاند، شانس عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه یورو را نخواهد داشت.

در سال های اخیر به دلیل تبعات حاصل از رکود مالی، تمایلات جدایی طلبانه در کاتالونیا رو به افزایش گذاشته است به ویژه آنکه مردم منطقه معتقدند امتیازات واگذار شده از سوی دولت مادرید متناسب با مالیاتی که این ایالت ثروتمند می پردازد نیست.

خواسته آرتور مس آن است که درست به مانند اسکاتلند و کبک که به ترتیب بخش هایی از انگلستان و کانادا هستند، در ایالت کاتالونیا هم همه پرسی استقلال برگزار گردد اما از آنجا که دولت مادرید مخالف این مسئله است، وی از انتخابات مجلسی محلی به عنوان ابزاری برای اثبات تمایلات جدایی طلبانه مردم کاتالونیا سود خواهد برد.

به "کابوس جدایی طلبی در اسپانیا، کاتالونیا آماده مشخص سرنوشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس جدایی طلبی در اسپانیا، کاتالونیا آماده مشخص سرنوشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021