استرالیا، عمان، ایتالیا، سوئیس و آلمان 5 همکار جدید معدنی ایران، بهره برداری زرشوران تا 2هفته دیگر

خبرنگاران: مدیرعامل ایمیدرو با بیان اطلاعی از جزئیات رقم بهره مالکانه معادن در بودجه 93 ندارم گفت: در حال حاضر با شرکت هایی از استرالیا و عمان قرارداد جدید منعقد شده، مذاکراتی هم با شرکت هایی از سوئیس، آلمان و ایتالیا انجام دادیم.

استرالیا، عمان، ایتالیا، سوئیس و آلمان 5 همکار جدید معدنی ایران، بهره برداری زرشوران تا 2هفته دیگر

مهدی کرباسیان در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اینکه خوشبختانه طی چند ماه اخیر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با مقامات کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس، ایتالیا و استرالیا دیدارهایی را انجام داده است، گفت: اخیراً نیز در قالب این دیدارها با مقامات استرالیایی و عمانی تفاهم نامه ای را برای ایجاد یک شرکت مشترک برای معادن سرب و روی امضا نموده ایم.

وی با اشاره به در همین جهت قراردادهای پیمانکاری با شرکت های آلمانی و ایتالیایی در حوزه معدن منعقد نموده ایم افزود: در بخش شرکت های معتبر بین المللی نیز برای همکاری اعلام آمادگی نموده ایم. البته امروز (24 آذرماه) هم دیداری با یکی دیگر از شرکت های آلمانی خواهیم داشت.

مدیرعامل ایمیدور با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی هم مذاکرات مقدماتی انجام شده است، گفت: در حال حاضر غیر از شرکت های استرالیایی و عمانی هنوز قرارداد جدیدی منعقد نشده است. اما پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک بتوانیم زمینه های سرمایه گذاری را با شرکت های خارجی با سرعت بیشتری انجام دهیم.

کرباسیان توضیح داد: کنار جذب سرمایه گذاری خارجی کوشش ویژه ای را برای تقویت حضور بخش خصوصی نیز انجام داده ایم که بر همین اساس در هفت طرح فولادی که قرار بود ایمیدرو مسئول اصلی آن باشد با اعلام فراخوانی از بخش خصوصی نیز برای همکاری دعوت نموده ایم که خوشبختانه استقبال مناسبی در این زمینه انجام شده و ظرف دو هفته آینده اولین قراردادها منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به 65 درصد از طرحهای فولادی را به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار می کنیم و 35 درصد را ایمیدرو انجام خواهد داد گفت: البته در دو نیروگاه برق در بندرعباس و لامرد نیز فراخوان انجام شده است که ظرف یک ماه آینده مراحل واگذاری ها انجام خواهد شد و ایمیدرو فقط تضمین خرید برق آنها را انجام می دهد.

مدیرعامل ایمیدرو افزود: ظرف دو ماه گذشته فراخوان واگذاری یک معدن زغال سنگ را انجام دادیم و طی هشت روز آینده فراخوان جدیدی در معدن جلال آباد صورت می گیرد. همچنین امیدواریم تا انتها سال جاری با برگزاری فراخوان های متعدد و با اولویت بخش خصوصی داخل زمینه توسعه سرمایه گذاری در حوزه معدن کشور را افزایش دهیم.

اطلاعی از جزئیات رقم بهره مالکانه معادن در لایحه بودجه دولت ندارم

وی در رابطه با اعتراض بعضی از فعالان معدن در مشخص بهره مالکانه معادن در لایحه بودجه سال 93 که 1800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: در بخش بهره مالکانه بنده اطلاع چندانی ندارم و باید وزارت خانه اطلاعات تکمیلی این موضوع را بیان کند.

کرباسیان در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه هنوز معدن طلای جدیدی کشف نشده است، توضیح داد: در حال حاضر معدن زرشوران در مراحل نهایی خود قرار گرفته است و پیش بینی ما این است که طی 10 یا 15 روز آینده به بهره برداری آزمایشی برسد و سالیانه 3 تن طلا فراوری نماید.

به "استرالیا، عمان، ایتالیا، سوئیس و آلمان 5 همکار جدید معدنی ایران، بهره برداری زرشوران تا 2هفته دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا، عمان، ایتالیا، سوئیس و آلمان 5 همکار جدید معدنی ایران، بهره برداری زرشوران تا 2هفته دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021