گردشگران ایتالیایی در مزارع گناباد زعفران چیدند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: هفت گردشگر ایتالیایی با بازدید از مزارع زعفران این شهرستان با نحوه برداشت و پاک کردن گل زعفران آشنا شدند.

گردشگران ایتالیایی در مزارع گناباد زعفران چیدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علیرضا شناسایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد با اعلام این خبر اضافه کرد: با ثبت نظام آبیاری زعفران مبتنی بر قنات روستای سنو گناباد در فهرست آثار جهانی سازمان خواروبار سازمان ملل متحد (فائو) طی سال گذشته میزان بازدید گردشگران اروپایی از مزارع زعفران این شهرستان افزایش یافته است.

او ادامه داد: بازدید از جاذبه های تاریخی نظیر قنات جهانی قصبه، مسجد جامع، مدرسه علمیه نجومیه، روستای هدف گردشگری ریاب و موزه مردم شناسی از دیگر بخش های سفر گردشگران ایتالیایی به گناباد بود.

شناسایی اظهار کرد:امسال 140 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری گناباد دیدن نموده و در اماکن اقامتی و اقامتگاه های بوم گردی آن اسکان یافتند.

از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده در این منطقه 144 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از صندلی خاصی برخوردار است.از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد 60 اثر سابقه چند هزار ساله دارد.

3500 هکتار از مزارع گناباد طی امسال زیر کشت زعفران رفته است و برداشت این محصول که از 10 آبان ماه شروع شده است به مدت یک ماه ادامه دارد.

به "گردشگران ایتالیایی در مزارع گناباد زعفران چیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران ایتالیایی در مزارع گناباد زعفران چیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021