چین مناقشه خود با ویتنام را به سازمان ملل ارجاع داد

چین با ارجاع مناقشه خود با ویتنام بر سر استقرار یک سکوی نفتی در آب های مورد مناقشه به سازمان ملل، هانوی را به دخالت در امور داخلی و یکپارچگی چین متهم و خاطرنشان کرد که این اقدامات غیرقانونی باعث مخدوش شدن عملیات حفاری کمپانی چینی شده است.

چین مناقشه خود با ویتنام را به سازمان ملل ارجاع داد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، وانگ مین، معاون سفیر چین، با ارسال پیغامی درباره وضعیت عملیات سکوی نفتی این کشور واقع در دریای چین جنوبی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از وی خواست تا این پیغام را به 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل ارایه کند.

چین با ایجاد یک سکوی نفتی در آب های مورد مناقشه به تاریخ اول مه امسال میلادی باعث تحریک و مقابله با ویتنام و شکایت این کشور و در نهایت تظاهرات خیابانی و آشوب های خون بار ضد چینی در ویتنام شد به طوری که صدها کارخانه چینی در ویتنام تخریب و چهار تبعه چین به شکل وحشیانه ای کشته و بیش از 300 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این پلتفورم نفتی در 32 کیلومتری جزایر پاراسل تحت کنترل چین و در 278 کیلومتری از ساحل ویتنام واقع شده است.

بنابر پیغام ارسالی از سوی معاون سفیر چین به سازمان ملل، این سکوی نفتی تحت کنترل کمپانی دولتی نفت ساحلی ملی چین به انجام عملیات و آنالیز منطقه در 10 سال گذشته پرداخته و انجام عملیات حفاری در این منطقه یک روند معمول حفاری و جستجو است و بر طبق قوانین و مقررات صورت می گیرد.

چین، ویتنام را به ایجاد اختلال غیر قانونی و با زور در انجام عملیات این سکوی نفتی با اعزام ناو و بیرون راندن کشتی های چینی متهم نموده است.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "چین مناقشه خود با ویتنام را به سازمان ملل ارجاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین مناقشه خود با ویتنام را به سازمان ملل ارجاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021