چین طولانی ترین پل روی آب جهان را افتتاح کرد

پس از 9 سال انتظار طولانی ترین پل روی دریای دنیا آماده بهره برداری شد، رئیس جمهور چین این پل را امروز طی مراسمی با حضور خبرنگاران افتتاح کرد.

چین طولانی ترین پل روی آب جهان را افتتاح کرد

به گزارش رویترز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین، روز سه شنبه یکی از طولانی ترین پل های دنیا را در سفر به جنوب این کشور افتتاح نمود. برخی این اقدام شی جین پینگ را نشانه تعهد او به آزادسازی اقتصادی می دانند. این پل هنگ کنگ را به شهر جو های و پس از آن به شبه جزیره ماکائو در دریای جنوبی چین وصل می نماید. پل مذکور شامل 35 کیلومتر جاده و پل و 6.7 کیلومتر تونل می گردد. این سازه طولانی ترین مسیر متشکل از پل و تونل در دنیا است که از دریا عبور می نماید.

پل مذکور قطب مالی هنگ کنگ را به بخش های کمتر توسعه یافته استان گوانگ دونگ و ماکائو -مستعمره سابق پرتقال- وصل می نماید. شی در زمان افتتاح پل سخنرانی نکرد و فقط افتتاح رسمی آن را اظهار داشت و پس از آن صحنه آتش بازی در مانیتوری پشت سر او نشان داده شد. مقامات هنگ کنگ بهای 120 میلیون دلاری (دلار هنک کنگ) را موجه دانسته اند و گفتند این پل صندلی هنگ کنگ به عنوان یک قطب هوانوردی و تداکراتی را تحکیم می نماید.

رسانه ها سفر شی به گوانگ دونگ را مورد پوشش خبری گسترده قرار ندادند و بازدید او از این شهر که قدرت اقتصادی جنوب چین است تقریباً بی سر و صدا صورت گرفت. برخی ناظران سفر شی جین پینگ به جنوب چین را که در چهلمین سالگرد شروع اصلاحات این کشور انجام شد، نمادین می دانند.

شماری از منتقدان، این پل را بخشی از طرح چین برای اعمال سلطه بیشتر بر هنگ کنگ که از سال 1997 از کنترل انگلیس خارج و تحت کنترل چین نهاده شد، می دانند. ساخت این پل اواخر دهه هشتاد پیشنهاد شد، اما دولت استعمارگر انگلیسی وقت حاکم در هنگ کنگ که از نزدیک شدن چین به این شهر نگران بود، آن را رد کرد.

افتتاح این پل درست در زمانی رخ داد که چین با آمریکا وارد جنگ تجاری گردیده است.

به "چین طولانی ترین پل روی آب جهان را افتتاح کرد" امتیاز دهید

3 کاربر به "چین طولانی ترین پل روی آب جهان را افتتاح کرد" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین طولانی ترین پل روی آب جهان را افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021