چیریچ: قزاقستان و چین حریفان ما برای انتخابی المپیک هستند، ساویچ: امیدوارم تفاهم نامه ایران و صربستان هرچه زودتر امضا گردد

سرمربی تیم ملی واترپلو گفت: چین و قزاقستان رقابت تنگاتنگی برای صعود به المپیک شروع کردند و کوشش می نمایند حتی از راه های کثیف به سهمیه المپیک برسند.

چیریچ: قزاقستان و چین حریفان ما برای انتخابی المپیک هستند، ساویچ: امیدوارم تفاهم نامه ایران و صربستان هرچه زودتر امضا گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, عصر امروز نشست خبری الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران و دایان ساویچ، سرمربی مطرح و مشهور تیم ملی واترپلو صربستان در استخر 9 دی تهران برگزار گردید.

سرمربی تیم ملی واترپلو ایران در ابتدای این نشست گفت: بسیار خوشحالم که ساویچ دعوت مرا قبول کرد و فدراسیون نیز ترتیب حضور او را در تهران برای برگزاری کلینیک واترپلو فراهم کرد. حتی خود من هم از مطالب ارائه شده در این کلینیک استفاده کردم.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر سه بازیکن در لیگ کشور صربستان داریم و امیدوارم روزی بازیکنان صربستان نیز به ایران بیایند تا همکاری دو طرف بلند مدت و نتیجه بخش باشد.

چیریچ در مورد همکاری فدراسیون های ایران و صربستان گفت: وقتی کشوری مثل ایران از حمایت بهترین فدراسیون واترپلو جهان برخوردار است می تواند به موفقیت امیدوار باشد.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد احتمال کسب سهمیه المپیک توسط ایران گفت: حریفان ما قزاقستان و چین هستند.تیم ملی قزاقستان دو بازیکن صرب و چند بازیکن روس دارد. در مجموع برای قاره آسیا در المپیک تنها یک سهمیه بین تیم های ایران، چین و قزاقستان وجود دارد و تیمی به المپیک صعود خواهد نمود که پول بیشتری داشته باشد.

چیریچ توضیح داد: کشورهای قزاقستان و چین کوشش بسیار زیادی در دریافت میزبانی مسابقات انتخابی المپیک دارند و ما چاره ای نداریم جز اینکه بیشتر کوشش کنیم و با حداکثر توان خود به تمرینات بپردازیم. من می دانم کشوری مثل ژاپن که جواز حضور در المپیک را کسب نموده در سال المپیک بودجه هر کدام از ورزش های خود را دو برابر می نماید برای مثال بودجه تیم ملی واترپلوی این کشور حدود 3 میلیون دلار است.

سرمربی تیم ملی ایران در سرانجام گفت: چین و قزاقستان رقابت تنگاتنگی برای صعود به المپیک شروع کردند و کوشش می نمایند حتی از راه های کثیف به سهمیه المپیک برسند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, عصر امروز نشست خبری الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران و دایان ساویچ، سرمربی مطرح و مشهور تیم ملی واترپلو صربستان در استخر 9 دی تهران برگزار گردید.

ساویچ که چندین مدال رنگارنگ جهانی و المپیک از جمله قهرمانی در المپیک 2016 ریو را در کارنامه دارد در مورد حضورش در ایران گفت: من چیزهای زیادی از چیریچ در مورد تهران و ایران شنیده بودم و امیدوارم دفعه آخری نباشد که به ایران می آیم. فرهنگ برخورد و غذاهای ایرانی فوق العاده هستند و امیدوارم قرارداد همکاری بین ایران و صربستان در چند ماه آینده امضا گردد تا به تبادل تجربیات و برگزاری سمینارهای مشترک اقدام کنیم. همچنین خوشحالم که مسابقات نهایی لیگ برتر را از نزدیک می بینم و امیدوارم که بازی جوانمردانه ای باشد و همه از آن لذت ببریم.

سرمربی تیم ملی واترپلو صربستان در مورد تفاهم نامه همکاری بین دو کشور تاکید نمود: شرکت در مسابقات آماده سازی برای رقابت های بزرگ برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد همچنین بر طبق این تفاهم نامه مربیان و بازیکنان دو کشور به ایران و صربستان سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: واترپلوی زنان از دیگر موارد همکاری دو کشور خواهد بود. در حال حاضر سه بازیکن ایرانی در لیگ صربستان حاضر هستند و امیدوارم این تعداد بیشتر هم بگردد و حتی بازیکنان صربستان نیز به ایران بیایند. تفاهمنامه واترپلو می تواند شروعی برای همکاری های ورزشی 2 کشور در رشته های دیگر باشد.

ساویچ توضیح داد: من از مسائل مردم ایران به خوبی مطلع هستم و خوشحالم که آنها بسیار مودب هستند و همیشه لبخند می زنند. مردم ایران و صربستان به صورت درست به جهان معرفی نشده اند.

وی در ادامه گفت: ما تنها مربی هستیم و همه چیز در گرو بودجه و سطح همکاری های دو کشور است ولی من مطمئن هستم که هر دو فدراسیون علاقه زیادی برای همکاری با یکدیگر دارند.

قهرمان سرمربی تیم ملی واترپلوی قهرمان المپیک ریو در ادامه صحبت هایش توضیح داد: کشور صربستان به خاطر نوواک جوکوویچ معروف است. هرکسی برای خود رویایی دارد ولی اکثر افراد نمی توانند به رویای خود برسند. هدف همه ورزشکاران نیز حضور در المپیک است و باید گام به گام به هدف خود نزدیک شویم ولی تضمینی برای رسیدن به هدف وجود ندارد. ویژگی ورزشکاران سبب این است که از رویای خود دست نمی کشند و هدف آنها برنده شدن در المپیک است.

ساویچ در مورد اینکه چه توصیه ای به ورزشکاران ایرانی دارد، گفت: من نمی توانم توصیه ای داشته باشم چون یک مربی هستم. علاوه بر این چیریچ هم کار خود را بلد است. همه باید مثل او شکیبا باشند چون نمی توان از رانندگی یک اتومبیل معمولی به رانندگی مسابقات فرمول یک برسیم.

وی در مورد اینکه چرا هیچگاه اجازه نداده بازیکنانش او را پس از قهرمانی به داخل آب بیاندازند، توضیح داد: من آدم سنتی هستم ولی به سنت های واترپلو پایبند نیستم. من حدود 145 کیلوگرم وزن دارم و اگر داخل استخر بیفتم, خارج کردن من کار سختی است. در ضمن تاکنون کسی نتوانسته من را به داخل آب بیاندازد.

وی در مورد واترپلو بانوان اعلام نمود: هشت کشور در واترپلو جهان بسیار مطرح هستند و فاصله آنها با دیگر کشورها دست نیافتنی است. آنها حتی با کشورهای معمولی تمرین هم نمی نمایند. سطح واترپلو زنان صربستان متوسط است و می تواند همکاری خوبی بین زنان دو کشور اتفاق بیفتد.

سرمربی تیم واترپلوی صربستان در مورد حریفان مطرح در المپیک، گفت: ما اول باید به المپیک صعود کنیم و بعد در مورد حریفان فکر کنیم. در المپیک 12 تیم برتر جهان حضور دارند و هر تیمی می تواند تیم دیگر را شکست دهد.

ساویچ در مورد امکانات ایران اضافه نمود: تجهیزات و استخرهای ایران بسیار بهتر از صربستان است. لیگ صربستان چندان قدرتمند نیست چون بازیکنان اصلی تیم ملی این کشور در کشورهای دیگر بازی می نمایند.

وی توضیح داد: تیم ملی ایران بعد از 44 سال به مدال برنز بازی های آسیایی رسیده است. من نمی دانم که شما بیشتر از این چه می خواهید؟

ساویچ در مورد اینکه آیا تیم ملی ایران سهمیه المپیک خواهد گرفت، گفت: قزاقستان و چین حریفان سرسخت ایران هستند و برای این سه کشور عملا یک سهمیه المپیک وجود دارد. تیمی به المپیک می رسد که پول بیشتری داشته باشد متاسفم که اینطور صحبت می کنم ولی حقیقت بی رحم است.یک راه چاره دیگر هم وجود دارد و آن کشتن همه حریفان است(با خنده).

ساویچ در سرانجام به فوتبال صربستان هم اشاره نمود و گفت: ما تا دو سال پیش تیم ملی بسیار خوب و مربی خوبی نیز داشتیم اما پس از صعود به جام جهانی روسیه, سرمربی برکنار شد. این یعنی سازمان فوتبال صربستان و فدراسیون این کشور مشکل دارد. من از مسائل پشت پرده هیچ اطلاعی ندارم.

به "چیریچ: قزاقستان و چین حریفان ما برای انتخابی المپیک هستند، ساویچ: امیدوارم تفاهم نامه ایران و صربستان هرچه زودتر امضا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیریچ: قزاقستان و چین حریفان ما برای انتخابی المپیک هستند، ساویچ: امیدوارم تفاهم نامه ایران و صربستان هرچه زودتر امضا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021