پکن: دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید

نماینده کشور چین با بیان اینکه سایت های جنوب شرق آسیا حفاظت شده است، گفت: دولت چین از حفاظت و بازآرایی سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید.

پکن: دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید

به گزارش ایسنا، در دومین روز از اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان، نشست معرفی میراث جهانی برای ثبت زنجیره ای فراملی در کشورهای راستا جاده ابریشم در جنوب آسیا با ارائه مطالبی توسط نمایندگان کشورهای چین و نپال برگزار گردید.

نماینده کشور چین در این نشست اظهار کرد: پروژه ثبت میراث جهانی راه ابریشم از سه سال پیش توسط یونسکو شروع شده و برای انجام این امر همکاری خوبی بین کشورهای چین و نپال اجرا شده است.

هوآنگ شیاآفانگ با بیان اینکه جاده ابریشم به 51 کریدور با موقعیت های تعیین تقسیم شده است، اضافه نمود: نوع تعامل و ارتباط کشورها وجه مشترک کریدورها در این جاده است.

نماینده کشور چین با بیان اینکه کریدور جنوب آسیا نپال، چین، افغانستان و پاکستان را در برمی گیرد، بیان کرد: جاده ابریشم در چین به سه راه شرقی، میانی و غربی تقسیم می گردد و قبل از قدرت دریافت توباکی ها در قرن 17 کاوشگران و تجار از راه شرقی عبور می کردند.

وی با بیان اینکه جاده ابریشم راستا اصلی تعاملات چین، نپال، ایران و افغانستان و... بوده است، بیان کرد: راستا غربی جاده ابریشم در چین از قرن چهارم تا بیستم به راه چای و اسب معروف بوده است.

وی با بیان اینکه چین اهمیت زیادی برای حفاظت تاریخی و مدیریت سایت ها در استان های غربی جاده ابریشم قائل است، اظهار کرد: دولت چین با حفاظت تاریخی از سایت های باستانی قصد حفظ سنت تاریخی و فرهنگی گذشتگان را دارد.

نماینده کشور چین با بیان اینکه چین با یاری باستان شناسان سایت های تاریخی جاده ابریشم را شناسایی نموده است، گفت: برای انجام اقدامات حفاظتی و پایش بودجه خوبی از طرف دولت چین تامین شده است.

وی با بیان اینکه سایت های جنوب شرق آسیا حفاظت شده است، اضافه نمود: دولت چین از حفاظت و بازآرایی سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید.

وی با بیان اینکه تحقیقات و بررسی سایت های باستانی و حفاظت آنها به انجام بهتر کارها در سطح فراملی یاری خواهد نمود، ادامه داد: تقویت و بهبود روابط دولت چین با کشورهای حاشیه جاده ابریشم، آمادگی به اشتراک گذاشتن پایش و مدیریت و حفاظت از سایت های باستانی و برگزاری کارگاه میراث فرهنگی طی سال های 2018 و2017 از اقدامات چین برای حفاظت از سایت های باستان شناسی جاده ابریشم است.

وی در سرانجام با بیان اینکه چین آمادگی میزبانی از هفتمین اجلاس جهانی راه ابریشم را دارد، گفت: کشورهای عضو این مجمع باید در راستای حفاظت از آثار ملی و فرهنگی جاده ابریشم با چین همکاری نمایند.

نماینده کشور نپال نیز با بیان اینکه جاده ابریشم از چین،هند و نپال عبور نموده و آسیای مرکزی و جنوبی را به هم مرتبط می نماید، اظهار کرد:جاده ابریشم راستای فعال در حوزه تجارت بوده است و تجار هند ونپال مراودات زیادی در این راستا داشتند.

کیران شکیر با بیان اینکه کارگاه های متعددی برای نامزدی میراث جهانی راه ابریشم در نپال برگزار گردیده است، بیان کرد:مطالعه،نقشه برداری ومستند سازی سایت های باستان شناسی و میراث فرهنگی در نپال صورت گرفته است.

وی بااشاره به وجود نقاشی های تاریخی درغارهای جاده ابریشم اضافه نمود:حفاظت از سایت های تاریخی نپال با استفاده از جوامع محلی صورت گرفته است.

نماینده نپال در سرانجام با تاکید بر حفاظت از آثار تاریخی و سایت های باستانی اعلام کرد:کشور نپال در حوزه اشیای فرهنگی به حمایت اقتصادی و فنی کشور چین و هند احتیاج دارد.

به "پکن: دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: دولت چین از حفاظت سایت های باستان شناسی جاده ابریشم حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021