وزیر فرهنگ فرانسه: فرانسوی ها از زبان انگلیسی استفاده نکنند

وزیر فرهنگ فرانسه در جهت کوشش ها برای محافظت از زبان فرانسوی، از مردم این کشور خواست استفاده روزافزون از زبان انگلیسی را کاهش دهند.

وزیر فرهنگ فرانسه: فرانسوی ها از زبان انگلیسی استفاده نکنند

به گزارش ایرنا، یورونیوز گزارش داد: فرانسه مدتهاست که به فرهنگ و زبان خود افتخار می نماید و دائما در کوشش است تا از آن در برابر نفوذ زبان انگلیسی و عادت های ایالات متحده دفاع کند که غالباً با عنوان آنگلوساکسون ها از آن یاد می گردد.

فرانک ریستر (Franck Riester) وزیر فرهنگ فرانسه در پست توئیتری که روز یکشنبه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تصویب قانون استفاده از زبان فرانسوی در تلویزیون و رادیو منتشر کرد، بطور رسمی خواهان پرداختن به زبان فرانسوی شد.

منتقدان نیز امروز (دوشنبه) به دیدگاه های میهن پرستانه ریستر اشاره و خاطرنشان کردند که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه بطور مرتب از اصطلاحات انگلیسی مانند Start-Up Nation برای ارتقا نوآوری و فناوری فرانسه استفاده می نماید.

دیدیه وانستاول (Didier VanStaevel) از کاربران توئیتر در واکنش به توئیت وزیر فرهنگ فرانسه نوشته است خود مکرون از شعارهای آنگلوفون استفاده می نماید!

کریستف کورتوا (Christophe Courtois) مدیر اجرایی یک سینما در فرانسه نیز گفته شرکت های برتر فرانسوی به طور مرتب از شعارهای انگلیسی استفاده می نمایند نه فرانسوی، مانند رنو که از آگهی Never Too Much و ایر فرانس که از آگهی France Is In The Air در پوسترهای خود بهره می برد.

ژک توبون وزیر اسبق فرانسه در سال 1994 استفاده از زبان فرانسوی در تمام برنامه های تلویزیونی را اجباری کرد.

یورو نیوز نوشت: در سال 2006 میلادی، ژاک شیراک رئیس جمهوری اسبق فرانسه از نشست اجلاس اتحادیه اروپا در اعتراض به استفاده رئیس فرانسوی لابی صنعت این اتحادیه از زبان انگلیسی در سخنرانی برای رهبران اتحادیه خارج شد.

دیلی میل هم نوشت: وزیر فرهنگ فرانسه گفته در این جهانی سازی زبانی، وظیفه ما این است که از تمایل به حرکت به سوی یک زبان واحد [جهانی]، تضعیف تنوع زبانها امتناع کنیم.

دولت برای کوشش و مهار استفاده از زبان انگلیسی در کوشش است تا قانونی 25 ساله را اجرا کند که باعث می گردد شرکت های فرانسوی از ترجمه های کلمات خارجی استفاده نمایند، همانطور که توسط تایمز گزارش شده است.

این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: یکی از مواردی که اخیرا بویژه عصبانیت زبان شناسان را برانگیخت، شعار المپیک پاریس 2024 بود.

روزنامه فرانسوی لو فیگارو هم با انتقاد از ایرفرانس در استفاده از اصطلاح انگلیسی در تبلیغات خود نوشت: اصطلاحات فرانسوی طبق قانون اساسی مصوب 1994 نادیده گرفته شده است.

به "وزیر فرهنگ فرانسه: فرانسوی ها از زبان انگلیسی استفاده نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ فرانسه: فرانسوی ها از زبان انگلیسی استفاده نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021