هشدار آمریکا به تشدید اختلافات داخلی ایتالیا دامن زد

رم - خبرنگاران - به دنبال هشدار واشنگتن به رم برای پرداخت بدهی های خود در خصوص خرید جنگنده های اف 35، اختلاف نظر در مورد خرید این هواپیماها درایتالیا بالا گرفته است.

هشدار آمریکا به تشدید اختلافات داخلی ایتالیا دامن زد

به گزارش خبرنگاران، ایتالیا که قرارداد خرید 131 فروند هواپیمای جنگنده اف 35 با آمریکا را به ارزش 13.5 میلیارد دلار بسته بود، در سال 2012 میلادی تصمیم گرفت تعداد سفارشات خود را به 90 فروند کاهش دهد.

موضوع خرید این جنگنده ها پیچیده تر شده و دولت ایتالیا که با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می نماید، پرداخت بدهی ها را به تاخیر انداخت تا جایی که کاخ سفید بطورعلنی در این زمینه به رم هشدار داد.

پس از این جریان جوزپه کونته نخست وزیر و الیزابتا ترنتا وزیر دفاع ایتالیا با انتشار بیانیه ای مشترک و با اشاره به بدهی 400 میلیون یورویی بابت هواپیماهای دریافتی، اعلام کردند: پرداخت بدهی در این خصوص در روزهای آینده انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: آنالیز های لازم با هماهنگی وزارت دفاع و بازبینی در برنامه خرید هواپیماها، به ما اطمینان خواهد داد که سفارشات بعدی متناسب با برنامه راهبردهای ملی دفاعی کشور و در تطابق با صندلی یورو آتلانتیکی ایتالیا صورت خواهد گرفت.

متئو سالوینی معاون نخست وزیر و رهبر حزب اتحاد گفت: در مورد خرید هواپیماهای اف 35 عقب نشینی نخواهی شد.

با این حال مانلیو دی استفانو معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از جنبش پنج ستاره نیز گفت: بدهی را پرداخت می کنیم. ولی قرارداد خرید هواپیما نیازمند بازبینی است. با توجه به اینکه دولت تمام منابع مالی خود را به اقشار آسیب پذیر جامعه اختصاص داده، باید دقت بیشتری در سرمایه گذاری در بخش های غیر اولویت دار وغیر رقابتی، داشته باشیم.

واندا فرو عضو هیات پارلمانی حزب برادران ایتالیا در مجلس نمایندگان از جناح اپوزیسیون توضیح داد: هرگونه فرضیه تأخیر و یا بازبینی در برنامه خرید هواپیماهای اف 35، خسارت قابل توجهی به اقتصاد ایتالیا و امنیت کشور وارد خواهد نمود.

آنا ماریا برنینی سرگروه حزب فورتسا ایتالیا در مجلس سنا نیز گفت: در دولت ائتلافی ایتالیا حتی در مورد مسائل راهبردی همچون خرید هواپیماهای اف 35 شکاف وجود دارد.

وزیر دفاع ایتالیا تابستان گذشته در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: یقینا ایتالیا جنگنده های دیگری از نوع اف 35 نخواهد خرید. ما در حال آنالیز و مطالعه تمام پیامدهای ناشی از این تصمیم هستیم. بنابراین باید هزینه کاهش و یا حفظ قرارداد خرید این جنگنده ها را آنالیز کنیم چرا که ممکن است کاهش تعداد آن در قرارداد هزینه بیشتری از حفظ آن برای کشور داشته باشد. اما یقینا جنگنده های جدیدی از این نوع نمی خریم.

ایتالیا علاوه برهزینه خرید این جنگنده ها باید 35 میلیارد یورو به عنوان هزینه نگهداری و پشتیبانی در طول 30 ساله عمر این هواپیماها متحمل گردد.

به "هشدار آمریکا به تشدید اختلافات داخلی ایتالیا دامن زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آمریکا به تشدید اختلافات داخلی ایتالیا دامن زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021