هانوی خواهان آزادی شهروند خود از سوی مالزی شد

تهران- خبرنگاران- دولت ویتنام یک روز پس از آن که مالزی متهم اندونزیایی پرونده قتل کیم جونگ نام برادر ناتنی رهبر کره شمالی را آزاد کرد، به طور رسمی از مقام های کوالالامپور خواست تا دومین متهم این پرونده که یک زن ویتنامی است، نیز آزاد گردد.

هانوی خواهان آزادی شهروند خود از سوی مالزی شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران کیم جونگ نام برادر ناتنی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی 13 فوریه 2017 (25 بهمن 95) هنگام بازگشت به خانه خود در ماکائو از فرودگاه بین المللی کوالالامپور، مورد حمله دو زن با ملیت های اندونزیایی و ویتنامی نهاده شد و ساعتی بعد به سبب مسمومیت شدید ناشی از اسشتمام گاز اعصاب درگذشت.

دوان زی هونگ29 ساله ویتنامی و سیتی عایشه25 ساله اندونزیایی از ابتدای دستگیری مدعی شدند که تصور می کردند تمامی صحنه جنایت تنها یک فیلم برداری دوربین مخفی بوده و آنها در قتل برادر رهبر کره شمالی بی گناه بوده و خود را قربانی یک توطئه می دانند.

این درحالی است که برخی دیگر از کارشناسان قضایی این پرونده می گویند، متهمان اصلی این حادثه توسط ماموران کره شمالی تعلیم دیده بودند.

کره شمالی تاکنون رسما هر نوع دخالت خود را در ترور کیم جونگ نام رد نموده است.

کیم جونگ نام پسر ارشد کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی بود که تا سال 2001 به عنوان وارث پدر و رهبر بعدی این کشور شناخته می شد.

مالزی روز دوشنبه هفته جاری سیتی عایشه مظنون اندونزیایی این پرونده را پس از دوسال تحمل زندان و طی مراحل مختلف جلسات دادگاه آزاد و بلافاصله از این کشور اخراج کرد.

هانوی نیز یک روز پس از این ماجرا بلافاصله به طور رسمی از کوالالامپور خواستا تا مظنون دیگر این پرونده را که تبعه ویتنام است، آزاد کند.

استدلال هانوی این است که اتهامات و جرائم هردو این متهمان برابر است بنابراین نتایج دادگاه نیز در مورد این دوفرد باید یکسان باشد.

فم بین بن Pham Binh Binh وزیر خارجه ویتنام در تماس تلفنی با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود از دولت این کشور خواهان رای عادلانه در مورد مظنون ویتنامی این پرونده و آزادی وی شد.

وی تاکید نمود که دولت و ملت ویتنام با حساسیت تمام از نزدیک پرونده قضایی این تبعه ویتنامی را که در دادگاهی در مالزی در جریان است، مورد توجه قرارداده اند.

وکلای متهمان این پرونده پیشتر اعلام کردند که هر دو مظنون بدون اطلاع از موضوع درواقع گرفتار یک طرح توطئه ای مخفوف توسط سازمان جاسوسی کره شمالی شدند.

این درحالی است که گروه دیگری از وکلا معتقدند هر دو مظنون توسط سازمان جاسوسی کره شمالی به خدمت گرفته شده بودند.

دولت مالزی قرار است بزودی رای دادگاه در مورد تبعه اندونزیایی و متهم دوم این پرونده را اعلام کند.

به "هانوی خواهان آزادی شهروند خود از سوی مالزی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانوی خواهان آزادی شهروند خود از سوی مالزی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021