نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا اطلاع داد.

نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر خود به اسپانیا در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست با جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو رئیس موزه باستان شناسی آلیکانته و سزار آئوگوستو آسنسیو نماینده فرهنگی استان آلیکانته اسپانیا گفت: در این نشست مقرر شد نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار گردد.

او اضافه کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت دولت، 196 شیء تاریخی ایران در نمایشگاه موزه ای ایران در اسپانیا که اسفندماه سال جاری برگزار می گردد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

مونسان گفت: در همین ارتباط نمایشگاهی از آثار تاریخی اسپانیا در ایران نیز برگزار خواهد شد که می تواند به تقویت روابط فرهنگی دو کشور یاری کند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در گذشته نیز نمایشگاه های خوبی را با کشورهای مختلف از جمله هلند برگزار کردیم که تداوم برگزاری این نمایشگاه ها و نیز برپایی نمایشگاه های گردشگری می تواند به ارائه تصویر واقعی از ایران به جهان یاری کند و تبلیغات منفی و ارائه تصویر نامناسب از ایران را خنثی کند.

او اضافه کرد: در کنار برپایی نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا، برنامه های جانبی خوبی نیز تدارک دیده گردیده و به دنبال این هستیم که از این ظرفیت نهایت بهره برداری را ببریم و بتوانیم گردشگری ایران را نیز به مردم اسپانیا معرفی کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین با اشاره به نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا نیز گفت: این نمایشگاه، نمایشگاه مهم گردشگری در جهان است که می تواند محلی برای بازاریابی گردشگری باشد و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه با ظرفیت های بسیار خوبی شرکت نموده است.

او اضافه کرد: در روز اول افتتاحیه این نمایشگاه، پادشاه اسپانیا و ملکه این کشور از غرفه ایران بازدید کردند که برای سفر به ایران دعوت شدند. این بازدید برای ما بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه بازتاب های خوبی را در رسانه های اسپانیا و اروپا برای ما به دنبال داشته است.

مونسان گفت: همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشستی را نیز با وزیر صنعت و گردشگری اسپانیا برگزار کردیم که در این نشست درباره موضوعاتی از جمله تبادل توریست بین دو کشور و نیز تبدیل بناهای تاریخی به هتل های گردشگری گفت و گو شد.

به "نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021