196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا نمایش داده شد

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نمایش 196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا اطلاع داد.

196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا نمایش داده شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر خود به اسپانیا در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست با جوسپ آلبرتو کورتس گاریدو رئیس موزه باستان شناسی آلیکانته و سزار آئوگوستو آسنسیو نماینده فرهنگی استان آلیکانته اسپانیا گفت: در این نشست مقرر شد نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا برگزار گردد.

او اضافه کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت دولت، 196 شیء تاریخی ایران در نمایشگاه موزه ای ایران در اسپانیا که اسفندماه سال جاری برگزار می گردد، به نمایش گذاشته خواهد شد.

مونسان گفت: در همین ارتباط نمایشگاهی از آثار تاریخی اسپانیا در ایران نیز برگزار خواهد شد که می تواند به تقویت روابط فرهنگی دو کشور یاری کند.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: در گذشته نیز نمایشگاه های خوبی را با کشورهای مختلف از جمله هلند برگزار کردیم که تداوم برگزاری این نمایشگاه ها و نیز برپایی نمایشگاه های گردشگری می تواند به ارائه تصویر واقعی از ایران به جهان یاری کند و تبلیغات منفی و ارائه تصویر نامناسب از ایران را خنثی کند.

او اضافه کرد: در کنار برپایی نمایشگاه آثار موزه ای ایران در اسپانیا، برنامه های جانبی خوبی نیز تدارک دیده شده و به دنبال این هستیم که از این ظرفیت نهایت بهره برداری را ببریم و بتوانیم گردشگری ایران را نیز به مردم اسپانیا معرفی کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین با اشاره به نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا نیز گفت: این نمایشگاه، نمایشگاه مهم گردشگری در جهان است که می تواند محلی برای بازاریابی گردشگری باشد و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه با ظرفیت های بسیار خوبی شرکت نموده است.

او اضافه کرد: در روز اول افتتاحیه این نمایشگاه، پادشاه اسپانیا و ملکه این کشور از غرفه ایران بازدید کردند که برای سفر به ایران دعوت شدند. این بازدید برای ما بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه بازتاب های خوبی را در رسانه های اسپانیا و اروپا برای ما به دنبال داشته است.

مونسان گفت: همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه نشستی را نیز با وزیر صنعت و گردشگری اسپانیا برگزار کردیم که در این نشست درباره موضوعاتی از جمله تبادل توریست بین دو کشور و نیز تبدیل بناهای تاریخی به هتل های گردشگری گفت و گو شد.

به "196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا نمایش داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "196 شیء موزه ای ایران در اسپانیا نمایش داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021