مخالفت مجدد چین با پهلو دریافت یک ناو آمریکایی

چین باز هم با درخواست نیروی دریایی آمریکا برای پهلو دریافت ناو جنگی ایالات متحده در یکی از بنادر این کشور مخالفت نموده است.

مخالفت مجدد چین با پهلو دریافت یک ناو آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت چین با درخواست نیروی دریایی آمریکا برای پهلو دریافت یک ناو جنگی ایالات متحده در بندر کینگدائو مخالفت نموده است. این ناو آمریکایی قرار بود روز یکشنبه در کینگدائو پهلو بگیرد.

نِیت کریستنسن معاون سخنگوی ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی آمریکا نیز چند روز قبل نیز گفته بود: دولت چین درخواست های ما برای لنگر انداختن دو ناو به نام های یو اس اس گرین بِی و یو اس اس لیک اِری در بندر هنگ کنگ را رد نموده است.

ناو یو اس اس گرین بی که کشتی ترابری آبی-خاکی قرار بود 17 آگوست (26 مرداد) و ناو یو اس اس لیک اری که موشک های کروز راهنمایی شونده دارد قرار بود ماه آینده میلادی به هنگ کنگ برسند.

مخالفت چین با پهلو دریافت ناوهای آمریکایی در بنادر این کشور در حالی است که تنش های تجاری میان آمریکا و چین بالا گرفته و از سوی دیگر پکن آمریکا را به مداخله در امور هنگ کنگ و فروش تحریک آمیز میلیاردها دلار سلاح به تایوان متهم می نماید.

به "مخالفت مجدد چین با پهلو دریافت یک ناو آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت مجدد چین با پهلو دریافت یک ناو آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021