سوئد سفیرش را در پی نقض مسایل امنیتی از چین فراخواند

پکن- خبرنگاران- به دنبال آنچه نقض پروتکل های امنیتی در ارتباط با یک پرونده در چین خوانده شده است دولت سوئد آنا لینستد سفیر خود در پکن را فراخواند.

سوئد سفیرش را در پی نقض مسایل امنیتی از چین فراخواند

به گزارش خبرنگاران روزنامه ساوت چاینا روز پنجشنبه نوشت، مقام های سوئد می گویند که خانم سفیر را پس از بازگشت به استکهلم به دلیل نقض موارد امنیت ملی تحت بازجویی قرار داده اند.

موضوع به پرونده یک کتابفروش به نام گویی مینگهای مربوط می گردد که بر اساس این گزارش سفیر سوئد در ارتباط با همین فرد دیدارهایی بدون مجوز بین دختر این کتابفروش و شماری از بازرگانان چینی تدارک دیده است.

البته دولت سوئد هنوز حاضر به دادن توضیحات بیشتر درباره این پرونده نشده و تنها اعلام نموده است که سفیر این کشور در پکن به دلیل ارتکاب جرایم امنیتی تحت بازداشت و بازجویی است.

گویی مینگهای یک ناشر سوئدی است دخترش آنجلا گویی یک ماه قبل به رسانه ها گفت که سفیر این کشور در چین بدون کسب مجوز از دولت سوئد، دیدارهایی را برای او و برخی از بازرگانان ناشناس چینی ترتیب داده و گفته است که مقام های وزارت خارجه سوئد از دیدارها آگاه بوده اند.

خود گویی مینگهای که اصالتا سوئدی است یکی از پنج ناشر کتاب هنگ کنگ است که سال 2015 میلادی ناپدید شد و بعد از مدتی از چین سردراورد.

این افراد از جمله کسانی بودند که در تحریر و نگارش انتشار برخی از کتاب های مربوط به مقام ها و رهبران چین دست داشتند و تاریخچه فعالیت ها و زندگی آنها را فاش کردند که بعدا اعلام شد که آنها به طور غیرقانونی این کتاب ها را منتشر نموده اند و این باعث خشم پکن شده است.

این ناشر سوئدی در اکتبر سال 2017 میلادی از بازداشت آزاد شد اما چند ماه بعد دوباره به دلیل افشای اسرار دولتی از سوی پکن بازداشت شد و سوئد بابت این اقدام بشدت به چین اعتراض کرد اما پکن می گوید که مطابق مقررات کشور به این پرونده رسیدگی می نماید.

به "سوئد سفیرش را در پی نقض مسایل امنیتی از چین فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوئد سفیرش را در پی نقض مسایل امنیتی از چین فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021