خبرنگاران جلیقه زردها کسری بودجه تامین اجتماعی فرانسه را به بالاترین رقم رساندند

طبق گزارش کمیسیون حسابرسی فرانسه، کسری بودجه تامین اجتماعی در این کشور در سال 2018 میلادی به دنبال شکل گیری اعتراض های مردمی به سیاست های مالی دولت و نارضایتی های عمومی ناشی از نظام سرمایه داری در فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها به 1.2 میلیارد یورو رسید که بالاترین میزان در 2دهه گذشته بوده است.

خبرنگاران جلیقه زردها کسری بودجه تامین اجتماعی فرانسه را به بالاترین رقم رساندند

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، درآمد سال گذشته اداره تأمین اجتماعی فرانسه(Sécu) درسال گذشته میلادی به کمترین میزان در 20 سال گذشته رسیده که پیش بینی می گردد در سال میلادی جاری به بیشتر از این رقم برسد.

کمیسیون حسابرسی فرانسه با هشدار نسبت به این میزان کاهش اضافه کرد: طبق این پیش بینی در صورتی که دولت جبران نکند این رقم می تواند به 1.7 تا 4.4 میلیارد یورو نیز افزایش یابد.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: طبق گزارش کمیته حسابرسی، این افزایش اساساً ناشی از افزایش حقوق و دستمزد به میزان قابل توجهی پایین تر از پیش بینی اولیه دولت است. با توجه به برنامه پایداری که وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه در ماه آوریل به بروکسل ارسال کرد، به جای افزایش 3.5 درصدی در پاییز سال جاری انتظار می رود این رقم فقط به 3.1 درصد برسد.

اگر دولت فرانسه اقدام های ضروری در این ارتباط اتخاذ نکند در اوج بحران جلیقه زردها در این کشور رقم کسری بودجه تأمین اجتماعی تا خاتمه سال جبران نخواهد شد.

لغو مالیات بر سوخت، حذف مالیات بر ساعات اضافه کاری و افزایش حداقل دستمزد به وسیله پاداش دولتی در کنار افزایش قدرت خرید بازنشستگان از جمله وعده های مهمی بود که رئیس جمهوری فرانسه در نشست مطبوعاتی شامگاه پنجم اردیبهشت 98 (25 آوریل 2019) گفت.

فرانسه حدود هفت میلیون و 500 هزار بازنشسته دارد و طبق اصلاحاتی که امانوئل مکرون گفت قرار شد افرادی که حقوق بازنشستگی آن ها کمتر از 2 هزار یورو در ماه است، از طرح افزایش مالیات رفاه اجتماعی معاف شوند؛ طبق گفته وزیر کار فرانسه سه میلیون و 500 هزار نفر از بازنشستگان شامل این مورد اصلاحی شده اند.

همچنین مکرون در دسامبر گذشته، گفت که از این پس اخذ مالیات از اضافه کاری ها حذف می گردد. او از شرکت ها خواست به صورت داوطلبانه، پاداش خاتمه سال کارمندان خود را بدون کسر مالیات یا هزینه اضافی پرداخت نمایند.

کاخ الیزه کوشش کرد که بحران های مالی در فرانسه را به گردن جلیقه زردها بیاندازد.

بحران جلیقه زردها که از 17 نوامبر 2018 (56 آبان 97) در فرانسه شکل گرفته و وارد سی امین هفته متوالی خود شده است.

این جنبش در آستانه هفتمین ماه اعتراض های خود به سیاست های مالی دولت قرار گرفته است.

یکی از مهمترین مسائل گریبانگیر دولت مکرون که از آغاز روی کار آمدن او موج اعتراض ها را به دنبال داشت افزایش نرخ بیکاری در این کشور بود.

طبق آخرین گزارش مرکز آمار فرانسه در ماه می 2019، نرخ بیکاری در این کشور از 9.4 درصد در اوایل فعالیت دولت مکرون به 8.7 درصد رسید.

با وجود این کاهش که گفته می گردد به پایین ترین سطح خود در طول یک دهه اخیر رسیده است، اما نرخ بیکاری در فرانسه به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو همچنان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی رقم بالاتری را به خود اختصاص داده است.

طبق آخرین گزارش لویی مورن رئیس دیده بان نظارت بر نابرابری ها در فرانسه که روز یکشنبه در روزنامه ون مینوت فرانسه منتشر شد، نرخ فقر در این کشور هم اینک 8 درصد است که این رقم در سال 2006 میلادی 7.3 درصد بوده است.

بنابه اعلام دیده بان نظارت و مقابله با نابرابری ها در فرانسه، شرایط بازار کار در این کشور وضعیت بسیار وخیمی دارد و 8میلیون نفر در این کشور در شرایط بد استخدامی (بیکاری و ناپایداری شغل) قرار دارند.

به "خبرنگاران جلیقه زردها کسری بودجه تامین اجتماعی فرانسه را به بالاترین رقم رساندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جلیقه زردها کسری بودجه تامین اجتماعی فرانسه را به بالاترین رقم رساندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021