مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش در مورد آفریقای جنوبی (قسمت اول)

خیلی از گردشگران ایرانی ممکن است که به اندازه تورهای گردشگری آسیایی و اروپایی با تورهای آفریقای جنوبی آشنایی نداشته باشند. آفریقای جنوبی به دلیل غنای فرهنگی و طبیعت خارق العاده خود، جاذبه های زیادی برای مشتاقان حوزه گردشگری دارد. در این مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش، سرپرست تورهای گردشگری شرکت آوای بورالان، سوالاتی که ممکن است در ذهن مشتاقان سفر به این کشور شگفت انگیز پیش آمده باشد، مورد بحث واقع شده است.

مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش در مورد آفریقای جنوبی (قسمت اول)

ایشان عنوان کردند که تورهای آفریقای جنوبی از دو منظر طبیعی و فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردارند. سایت میراث جهانی «گهواره بشریت» (Cradle of Humankind) یکی از این جاذبه های فرهنگی است که در آن می توان اولین نشانه های ظهور بشر را یافت. «دهکده فرهنگی لسیدی» (Lesedi Cultural Village) که در نزدیکی این سایت قرار دارد نیز با جمع آوری و جای دادن فرهنگ 5 قبیله آفریقای جنوبی در خود، از جذابیت فرهنگی بسیار زیادی برخوردار است.

در زمینه جاذبه های طبیعی، سرپرست تورهای گردشگری آوای بورالان به دو بخش طبیعت بکر و اکوتوریسم اشاره کردند. برای لذت بردن از طبیعت بکر، شهر «کیپ تاون» بهترینه گزینه مسافران می تواند باشد. در جنوب این شهر، «دماغه امید نیک» (The Cape of Good Hope) قرار دارد که جنوبی-غربی ترین بخش قاره آفریقاست. این مکان دروازه ورود به هند در آخر قرن پانزدهم میلادی به حساب آمد.

آقای جهانبخش دو فعالیت خاص را تشکیل دهنده بخش اصلی اکوتوریسم آفریقای جنوبی معرفی کردند: شکار و سافاری. شکار در حیات وحش شاید فعالیتی نباشد که عموم گردشگران این تورها به آن گرایش داشته باشند، اما استفاده از سافاری و تماشای حیوانات، از برنامه هایی است که همه گردشگران از آن لذت می برند و به بخش جدایی ناپذیر تورهای آفریقای جنوبی تبدیل شده است.

یکی از نگرانی های مسافران ایرانی در ارتباط با این تورها، هزینه بالای آن هاست. ایشان قیمت بالای این تورها در همه جای دنیا را تایید کردند، اما به این نکته مهم اشاره کردند که با توجه به برنامه ریزی دقیق، آوای بورالان توانسته که هزینه این تورها را به میزان قابل توجهی برای گردشگران ایرانی کاهش دهد و مشتاقان این تورها می توانند با استفاده از پکیج های تور آفریقای جنوبی یا تورهای سفارشی از این کشور به صورت مقرون به صرفه بازدید کنند.

میزان دشواری این تورها می تواند یکی دیگر از سوالاتی باشد که به ذهن گردشگران خطور می کند. آقای جهانبخش سختی تورهای آفریقای جنوبی را متوسط رو به بالا توصیف می کنند. از فعالیت های بسیار سخت می توان به «تماشای کوسه ها داخل ققس در زیر آب اقیانوس» (Shark Cage Diving) اشاره کرد که گردشگران در صورتی که مشتاق به شرکت در آن باشند، می توانند آن را تجربه کنند. «زیپ لاین» درجه سختی متوسط رو به بالا دارد و بقیه فعالیت های این تورها را می توان در رده متوسط طبقه بندی کرد.

لذت بردن و به آرامش رسیدن حداکثری از ویژگی های یک سفر مطلوب است؛ امری که در طرف مقابل خطرهای احتمالی قرار دارد. به گفته ایشان، هر کشوری در صورت رعایت نکردن قواعد و اصول آن می تواند خطرناک باشد و آفریقای جنوبی هم از این قضیه مستثنا نیست. اما با پیروی از توصیه های راهنمای تور و رعایت بایدها و نبایدها، از امنیت حداکثری در تورهای آفریقای جنوبی بهره مند خواهید شد؛ امری که سابقه بیش از 15 ساله آوای بورالان در تورهای آفریقای جنوبی بر آن صحه می گذارد.

 

پایان بخش اول مصاحبه. قسمت دوم این مصاحبه جذاب را در این مقاله مطالعه فرمایید.

به "مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش در مورد آفریقای جنوبی (قسمت اول)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش در مورد آفریقای جنوبی (قسمت اول)" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش در مورد آفریقای جنوبی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021