دهکده فرهنگی لسیدی (ژوهانسبورگ) (قسمت دوم - جزئیات فرهنگی و تاریخی)

«دهکده فرهنگی لِسِیدی» فرصت تجربه فرهنگ ها و سنت های مردم آفریقا را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. این مکان که در «گهواره بشریت» (Cradle of Humankind)، یکی از میراث جهانی یونسکو واقع است، تنها 45 دقیقه با «ژوهانسبورگ» و «پرتوریا» فاصله دارد.

دهکده فرهنگی لسیدی (ژوهانسبورگ) (قسمت دوم - جزئیات فرهنگی و تاریخی)

دهکده فرهنگی لسیدی در سال 1995 توسط دولت آفریقای جنوبی تاسیس شده بود تا میراث فرهنگی این کشوری حفظ شود. این دهکده در قلب بوم ناحیه «بوشولد» قرار دارد. هدف این دهکده، نمایش فرهنگ ها، سنت ها و آداب و رسوم های منحصر به فرد قبلیه های آن به بازدیدکنندگان جهانی است.

دهکده فرهنگی لسیدی 3

این مجموعه چند فرهنگی، 5 دهکده سنتی را شامل می شود که قبیله های «زولو» (Zulu)، «کلوسا»(Xhosa)، «پدی» (Pedi)، «باسوتو» (Basotho) و «اِن دِبِلِه» (Ndebele) در آن ها ساکن هستند و طبق فولکلور قبیله ای و سنت های پیشینیان شان به زندگی می پردازند. البته قبیله های بسیار بیشتری را در مناطق گوناگون آفریقای جنوبی می توان یافت که هر کدام به یک زبان متفاوت از 11 زبان رسمی آفریقای جنوبی که بیشترین تعداد زبان رسمی یک کشور است، صحبت می کنند.

دهکده فرهنگی لسیدی 4

زولوها با خانه های کروی ساخته شده از نی (Reed)، کلوساها با کلبه های سنگی مدور با سقف مخروطی، پدی ها با سوت های آهنگین و دامن های اسکاتلندی، باسوتوها با کلاه های حصیری قیفی و پتوهای رنگین روشن و ان دبله ها با خانه های رنگ آمیزی شده زیبای خود، شیوه ای از زندگی را به نمایش می گذراند که در مراکز شهری آفریقای جنوبی به راحتی با آن مواجه نخواهید شد.

 

پایان قسمت اول مطلب. قسمت اول مطلب درباره جزئیات آماری را می توانید مطالعه فرمایید.

به "دهکده فرهنگی لسیدی (ژوهانسبورگ) (قسمت دوم - جزئیات فرهنگی و تاریخی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده فرهنگی لسیدی (ژوهانسبورگ) (قسمت دوم - جزئیات فرهنگی و تاریخی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021