مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش درباره آب و هوای آفریقای جنوبی در فصول مختلف

یکی از سوالاتی که ذهن گردشگران ایرانی علاقه مند به آفریقای جنوبی را درگیر می کند، بهترین زمان سال برای بازدید از این کشور است. آفریقای جنوبی بدلیل اقلیم های خاص خود، شرایط آب و هوایی متفاوتی دارد که پاسخ به این سوال را پیچیده می کنند. در این مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش، سرپرست تورهای آفریقای جنوبی شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان، سعی کردیم که سادگی را با دقت ترکیب و بهترین جواب را برای این سوال ارائه کنیم. ایشان آب و هوای 12 ماه آفریقای جنوبی را به سه دوره چهار ماهه تقسیم بندی کردند که شرح آن را در ادامه این مصاحبه می توانید مطالعه کنید.

مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش درباره آب و هوای آفریقای جنوبی در فصول مختلف

آقای جهانبخش ماه های «می تا آگوست» (11 خرداد تا 9 شهریور) را بهترین زمان ممکن برای بازدید از این کشور و «زمان طلایی» (Golden Time) آن عنوان کردند. در این چهار ماه، دما خنک و هوا مطبوع است که برای ما ایرانی ها آب و هوای بسیار مطلوبی است. البته باید توجه داشت که آب و هوا در طول روز معتدل رو به گرم و در شب معتدل رو به خنک می باشد. این ماه ها در بیشتر مناطق آفریقای جنوبی کم بارش هستند و شرایط خوبی را برای بازدید از طبیعت بکر و حیوانات در پارک های ملی این کشور فراهم می کنند.

آفریقای جنوبی در زمستان

بعد از این چهار ماه، ایشان به ماه های «نوامبر تا فوریه» (10 آبان تا 10 اسفند) اشاره کردند که «زمان برنزیس» (Bronze Time) برای سفر به آفریقای جنوبی تلقی می شوند. در این دوره، آب و هوا گرم می باشد، اما بارش باران در بیشترین حد خود در بیشتر بخش های این کشور قرار دارد. از آنجایی که هر شخصی، سلیقه متفاوتی دارد، بعضی از مردم ممکن است که این زمان را برای بازدید از آفریقای جنوبی ترجیح دهند.

آفریقای جنوبی در تابستان

آقای جهانبخش در ادامه به دو دوره دو ماهه پرداختند که آن ها ماه های «مارچ و آپریل» (11 اسفند تا 11 اردیبهشت) و «سپتامبر و اکتبر» (10 شهریور تا 10 آبان) می باشند و «زمان نقره ای» (Silver Time) سفر به این کشور هستند. این ماه ها تجربه ای بین دو  دوره پیشین را ارائه می کنند و آب و هوای آن ها، نه آنچنان گرم و نه خیلی خنک است. وضعیت بارش باران هم به همین صورت است و با میزان بارش متوسطی روبرو هستیم. این بهترین زمان ممکن برای کسانی است که می خواهند شرایط معتدلی را تجربه کنند.

کیپ تاون

درنهایت ایشان موردی را ذکر کردند که دلیل نسبت دادن میزان بارش به بیشتر نواحی آفریقای جنوبی، و نه کل این کشور، را روشن می کند. در استان «کیپ غربی» که شهر «کیپ تاون» در آن قرار دارد، میزان بارش بر عکس بقیه بخش های آفریقای جنوبی است. در این استان، ماه های می تا آگوست پر بارش و ماه های نوامبر تا فوریه کم بارش هستند. البته باید این نکته را یادآور شد که دمای هوا در این استان، الگویی مشابه دما هوای مناطق دیگر این کشور را دنبال می کند. درنهایت این شمایید که بهترین زمان ممکن برای سفر خود و تهیه تور آفریقای جنوبی را می دانید تا از جذابیت های این کشور شگفت انگیز بیشترین میزان لذت ممکن را ببرید.

به "مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش درباره آب و هوای آفریقای جنوبی در فصول مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با آقای مهدی جهانبخش درباره آب و هوای آفریقای جنوبی در فصول مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021