تحریم شرکت چینی توسط آمریکا نرخ حمل نفت را بالا برد

پس از تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت توسعه حمل و نقل کاسکو چین به خاطر حمل نفت خام ایران، نرخ حمل و نقل نفت از خاورمیانه به آسیا حدود 28 درصد افزایش یافت.

تحریم شرکت چینی توسط آمریکا نرخ حمل نفت را بالا برد

به گزارش بلومبرگ، این تحریم ها که به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، بزرگ ترین تحریم های آمریکا پس از تحریم های نوامبر سال گذشته ایران است، دو واحد شرکت کاسکوی چین را در کنار سایر شرکت های حامل نفت ایران و ناقض تحریم های آمریکا قرار داده است.

این اقدام آمریکا یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل انرژی جهان را با داشتن بیش از 50 نفتکش بسیار بزرگ تحت تاثیر قرار داده است.

با هجوم بعضی از خریداران نفت در قاره آسیا به بازار نفتکش ها، نرخ کرایه نفتکش های بسیار بزرگ برای حمل نفت خام از خاورمیانه به شمال آسیا در ماه اکتبر گذشته طی یک شب حدود 19 درصد افزایش یافت و به 75 تا 76 در مقیاس جهانی رسید.

به گفته یک تاجر نفت خام در سنگاپور، این به معنی افزایش حدود 600 هزار دلاری حمل نفت در هر کشتی است.

این تحریم ها نرخ باربری نفت را به نرخ اواسط سپتامبر زمان حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان و اختلال در بازارهای جهانی بازگرداند.

کشتی های شرکت کاسکو حدود 7.5 درصد ناوگان جهانی نفتکش ها را تشکیل می دهند.

به گفته یکی از دلالان بازار کشتیرانی در شمال آسیا، خبر حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان برای همه بسیار وحشتناک بود و حالا بازار باید با تحریم های آمریکا علیه کاسکو هم روبرو گردد.

به "تحریم شرکت چینی توسط آمریکا نرخ حمل نفت را بالا برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم شرکت چینی توسط آمریکا نرخ حمل نفت را بالا برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021