بزرگترین مهاجرت سال در چین

وبسایت فرادید: تعطیلات سال نوی چینی، بزرگترین تعطیلات در تقویم این کشور محسوب می گردد که تجدید دیدار با خانواده از مهمترین ارکان آن است. به همین دلیل میلیون ها مسافر چینی باید تا روز دوشنبه خودشان را به خانواده هایشان برسانند تا تحویل سال نو چینی را، که روز بعد است، در کنار آن ها جشن بگیرند.

بزرگترین مهاجرت سال در چین

روز چهارشنبه، ایستگاه های قطار پکن، مملو از مسافران بود که در سرمای سوزناک با کت های ضخیم و چمدان های چرخدارشان منتظر قطار بودند. مسافرانی که مقصدشان استان هونان در مرکز چین است باید 32 ساعت از پکن تا این استان در قطار باشند و شاید بهترین وسیله سرگرم نماینده گوشی های موبایل، و نوشیدن چای از فلاسک های همراهشان باشد.

بعضی که فقط توانسته اند بلیط های ایستاده تهیه نمایند، مجبورند تا انتها راستا وسط راهروی قطار روی چمدان های خود بنشینند. البته به همین منظور جایگاه های تاشوی کوچک در ایستگاه پکن فروخته می گردد. عده ای هم محبت آمیز تر و فشرده تر روی جایگاه ها می نشینند.

تخمین های ایستگاه قطار حاکی از آن است که سال جاری 413 میلیون سفر در طی این فصل از تعطیلات چین انجام خواهد شد که این رقم نسبت به سال قبل 8.3 درصد افزایش دارد.

به "بزرگترین مهاجرت سال در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مهاجرت سال در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021