اعزام 11 فرنگی کار ایران به تورنمنت دولت تورلی خانف ، انتخابی در قزاقستان به جای تفریح در اسپانیا

تیم ملی کشتی فرنگی در راه حضور در مسابقات قهرمانی دنیا در تورنمنت بین المللی دولت تورلی خانف به میدان می رود. مسابقاتی که جایزگین سفر به اسپانیا شده است.

اعزام 11 فرنگی کار ایران به تورنمنت دولت تورلی خانف ، انتخابی در قزاقستان به جای تفریح در اسپانیا

ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی ایران برای حضور در رقابت های بین المللی جام تورلیخانوف قزاقستان معین شد. محمد بنا برای محک زدن کشتی گیرانش در راه حضور در مسابقات دنیای 2019، تورنمنت بین المللی دولت تورلی خانف در قزاقستان را در برنامه خود قرار داده است.

حضور در این مسابقات از اهمیت زیادی برای محمد بنا برخوردار است. او ابتدا جایزه بزرگ اسپانیا را هدف قرار داده بود اما بعد هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ صرفه جویی مالی تصمیم گرفت تا مسابقات قزاقستان را انتخاب کند. سفر به اسپانیا بسیار فریب دهنده است. کشوری زیبا و دوست داشتنی در اروپا اما بی نام و نشان در عرصه کشتی که محمد بنا ترجیح داده به جای این سفر که بیشتر جنبه تفریحی دارد، قزاقستان را انتخاب کند که در کشتی فرنگی مدعی است و معمولا تیم های صاحب نام دنیا در این تورنمنت حضور دارند. مسابقاتی که 4 و 5 خرداد برگزار می گردد و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم دارد که 11 کشتی گیر را به این مسابقات اعزام کند.

او برای این مسابقات در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی، در وزن 67 کیلوگرم محمدجواد رضایی، در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام و پیغام بویری، در وزن87 کیلوگرم یوسف قادریان، رامین طاهری، مهدی فلاح و محمدهادی ساروی و در وزن 97 کیلوگرم محمد یگانه و آرمان علیزاده و در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی را انتخاب نموده است. نکته جالب توجه تصمیم محمد بنا استفاده از چهار کشتی در وزن 87 کیلوگرم در این مسابقات است که ظاهرا او میخواهد یکبار دیگر انتخابی در این وزن برگزار کند. حسین نوری نفر اول این وزن است اما نوری در مسابقات قهرمانی آسیا خیلی امیدوار کننده کشتی نگرفت و حالا محمد بنا این فرصت را برای سایر مدعیان این وزن آماده نموده تا بتوانند برای رسیدن به دوبنده تیم ملی شانس داشته باشند.

همین وضعیت در وزن 97 کیلوگرم هم وجود دارد. آرمان علیزاده در محمد یگانه شانس حضور در یک تورنمنت مهم را پیدا نموده اند. در این وزن هم نفر ول مهدی علیاری بود اما علیاری نتوانست در قهرمانی آسیا خوش بدرخشد و همین شانس علیزاده را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی افزایش می دهد؛ به شرطی که علیزاده قدر این فرصت استثنایی را برای نشان دادن خودش بداند. رقابت های کشتی قهرمانی بزرگسالان دنیا و گزینشی المپیک 2020 توکیو روزهای 23 تا 31 شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می گردد.

به "اعزام 11 فرنگی کار ایران به تورنمنت دولت تورلی خانف ، انتخابی در قزاقستان به جای تفریح در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 11 فرنگی کار ایران به تورنمنت دولت تورلی خانف ، انتخابی در قزاقستان به جای تفریح در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021