علم و تکنولوژی

مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری

هوش مصنوعی در سال های اخیر فراگیر و به بخش جدایی ناپذیر فعالیت های کاری برخی از شرکت ها تبدیل شده. شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان همواره سعی دارد تا در زمینه گردشگری، سفر، طراحی بسته های سفر و فرایندهای کاری خود نگاه نوآورانه ای داشته باشد و در این راستا...

31 تیر 1402

بایدها و نبایدهای گردشگری با کرونا

کردستان کارشناس حوزه گردشگری، بر تبدیل تهدید به فرصت تاکید نمود و گفت: ممکن است تبلیغ در حوزه گردشگری در چنین شرایط بحرانی در کوتاه مدت نتیجه ای نداشته و حتی خشم عده ای را نیز برانگیزد، اما همین تبلیغ در شرایط بحرانی می تواند در آینده و در بلندمدت بسیار...

15 اسفند 1398

ماجرای ابتلا به کرونا با ماهی قرمز شب عید

خبری در فضای مجازی مبنی بر واردات ماهی قرمز چینی شب عید و احتمال ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده است.

29 بهمن 1398

اپل می گوید شیوع ویروس کرونا درآمد این شرکت را کاهش خواهد داد

روز گذشته شرکت اپل با انتشار یک بیانیه برای سرمایه گذاران بیان کرد شیوع ویروس کرونا تاثیر قابل توجهی بر این کمپانی داشته است. به دلیل مسائل مربوط به تامین محصولات، این شرکت اعلام نموده درآمد دریافتی در سه ماهه دوم امسال کمتر از حد انتظار خواهد بود. در...

29 بهمن 1398

کرونا قیمت ال سی دی موبایل را افزایش داد

شیوع ویروس کرونا در چین به همه صنایع خساراتی وارد نموده اما به نظر می رسد فراوری موبایل، نمایشگر ال سی دی، نیمه رسانا و غیره بیش از بقیه بخش ها تحت تاثیر این ویروس ضربه خورده است.

29 بهمن 1398

سامسونگ کره برنده جنجال ویروس کرونا در چین

شرکت های رقیب در فراوری سخت افزار های هوشمند نظیر اپل با مشکل تأخیر در بازگرداندن خط فراوری به شرایط عادی هستند و شرکت سامسونگ کره که به جای چین در ویتنام سرمایه گذاری نموده بزرگ ترین برنده این ماجرا بوده است.

29 بهمن 1398

هشدار اپل در خصوص محدودشدن عرضه آیفون به علت کرونا

در حالی که تا قبل از این شایعاتی در خصوص امکان کاهش عرضه آیفون به علت تبعات انتشار ویروس کرونا شنیده می شد، حالا اپل به طور رسمی در این مورد هشدار داده است.

29 بهمن 1398

آیا 14 روز قرنطینه مبتلایان به کروناویروس کافی است؟

شایع شده است یک پزشک چینی در تحقیقاتی مطرح نموده که این ویروس می تواند تا 24 روز خود را در بدن انسان مخفی کند، اما آیا ادعای بازه زمانی 24 روزه درست است؟

27 بهمن 1398

دانشگاه ها کرونا را کنترل می نمایند

از دانشگاه های چین خواسته شده است که کوشش های بیشتری در زمینه تحقیقات علمی برای یاری به مهار شیوع ویروس کرونا انجام دهند.

27 بهمن 1398

شروع به کار سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران

شرکت انیاک جی دی اس با فناوری های نوین به استقبال سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری می رود.

23 بهمن 1398

توسعه آموزش های تخصصی و اشتغال پایدار گردشگری، رویکرد آذربایجان شرقی در نمایشگاه تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: این استان با رویکرد توسعه آموزش های تخصصی و اشتغال پایدار گردشگری در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی حاضر می گردد.

16 بهمن 1398

گردشگری زمستانی را در شهر و کشور خودمان تجربه کنیم، گردشگری در مشهد هم سیاحت، هم زیارت

وقتی هوا سرد می گردد و طبیعت به خواب زمستانی می رود، گشت و گذار ها محدودتر می گردد، اما با سفید پوش شدن کوه ها، تفریح خاص روز های زمستان، گردشگران را فرا می خواند.

12 بهمن 1398

ایده های نوین گردشگری الکترونیک اردبیل در نمایشگاه تهران معرفی می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، ایده های نوین گردشگری الکترونیک این استان معرفی خواهد شد.

10 بهمن 1398

ژورنال بین المللی پیمایش ماهواره ای در چین راه اندازی شد

به تازگی توسط آموزشگاه علوم چین و Springer Nature، انتشار علمی جدیدی در زمینه ارائه تحقیقات علمی پیمایش ماهواره ای شروع شده است.

2 بهمن 1398

ابلاغ دستورالعمل کسب و کار گردشگری در فضای مجازی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اعلام خبر ابلاغ دستورالعمل کسب و کار گردشگری در فضای مجازی گفت: حواستان به اخبار بد باشد. اخبار بد هیچ وقت ما را به عنوان فعالان گردشگری مأیوس نمی کند.

29 دی 1398

چرا گروه خودروسازی تسلا اقدام به استخدام طراحان چینی نموده است؟

این روزها مدیرعامل شرکت تسلا؛ ایلان ماسک همکاری قابل توجهی با همکاران چینی خود دارد. این همکاری ها روز به روز درحال افزایش است و اکنون شرکت تسلا با ارسال پیامی در حساب رسمی وی چت خود، اظهار داشت که در مراحل اولیه افتتاح مرکز تحقیق و طراحی در بزرگترین...

29 دی 1398

جنگ تجاری آمریکا و چین تمام نشده؛ جنگ فناوری در راه است

در واپسین روزهای سال 2019 مذاکره کنندگان ارشد آمریکا و چین پس از ماهها رفت وآمد و مذاکره به یک توافق تجاری دست یافتند تا به جنگ تعرفه ای مخربی که از اوایل سال 2018 شروع شده بود، خاتمه دهند.

24 دی 1398

چین از عرضه قریب الوقوع ارز دیجیتالی خود اطلاع داد

بانک مرکزی چین در بیانیه ای اظهار داشت که بخش زیادی از کارهای مربوط به توسعه ارز دیجیتالی این کشور تکمیل شده است و تاکنون مراحل طراحی سطح بالای ارز، فرمول بندی استانداردهای ضروری، امور تحقیق و توسعه و تست ارز دیجیتالی در بستر آزمایشی صورت گرفته است.

22 دی 1398

حضور 20 شرکت فعال گردشگری ایران در نمایشگاه فیتور 2020

جلسه هم اندیشی و تشریح برنامه های نمایشگاه فیتور 2020 روز سه شنبه 17 دی ماه 98 با حضور شرکت ها و فعالان حوزه گردشگری در کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی برگزار گردید.

20 دی 1398

یونسکو به تهدید ترامپ در خصوص آثار باستانی و فرهنگی ایران واکنش نشان داد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به تهدیدات ضدایرانی و ضدفرهنگی رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

17 دی 1398
تلفن: 75284-021