مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری

هوش مصنوعی در سال های اخیر فراگیر و به بخش جدایی ناپذیر فعالیت های کاری برخی از شرکت ها تبدیل شده. شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان همواره سعی دارد تا در زمینه گردشگری، سفر، طراحی بسته های سفر و فرایندهای کاری خود نگاه نوآورانه ای داشته باشد و در این راستا به هوش مصنوعی در حیطه کاری خود توجه خاصی دارد. در مصاحبه با یکی از کارشناسان فروش آژانس، آقای امیرحسین لله ئیان، به مبحث هوش مصنوعی بطور کلی و رویکرد کاری شخصی ایشان بطور جزئی پرداخته ایم که این مصاحبه می تواند برای مخاطبین آژانس جذاب باشد.

مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری

دلیل انتخاب آقای لله ئیان برای انجام این مصاحبه، تسلط ایشان بر دو زبان انگلیسی و مجارستانی از یک سو و تجربه 6 سال تحصیل و زندگی در کشور مجارستان بود. ما بر این باور هستیم که تحصیل در فضای آکادمیک در یک کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن خود می تواند به تنهایی تجربیات منحصر به فردی را در اختیار یک کارشناس فروش و مشاور  در حوزه گردشگری قرار دهد که دانستن این موضوع می تواند اطمینان خاطر خاصی را به مسافرین این شرکت بدهد.

موضوعات مورد اشاره، آقای لله ئیان را به گزینه ایده آلی برای برقراری ارتباط با سفارت های خارجی و نامه نگاری های مربوطه بعنوان نماینده شرکت و همچنین پیگیری امور متقاضیان سفر از مراجع اصلی در کنار فعالیت اصلی شان بعنوان یک کارشناس فروش و مشاور گردشگری در شرکت تبدیل کردند. این موضوع می‌تواند برای جلب اعتماد متقاضیان سفر نکته مثبتی محسوب شود. اعضای باشگاه مشتریان آوای بورالان می دانند که در صورت خرید تور، کارشناسان فروش نهایت سعی خود را خواهند داشت تا آنها بدون مشکل عازم سفر شوند و جهت انجام  فرایندهای مختلف کاری شان درصورت نیاز حتی از هوش مصنوعی هم برای بهبود عملکرد خود بهره خواهند برد. البته کار در اینجا نیز تمام نشده و کانترهای فروش تا جای ممکن مشکلات احتمالی مسافران در کشورهای خارجی را نیز پیگیری می کنند.

شرکت آوای بورالان تلاش دارد تا به شکلی بهینه از هوش مصنوعی در فرایند کاری مربوط به ارائه و فروش خدمات مسافرتی استفاده نماید. این آژانس برای طراحی برنامه سفر، نگارش انگیزه نامه و فرم درخواست ویزا و موارد دیگری که در فرایند برنامه ریزی یک سفر گردشگری ضروری هستند، از هوش مصنوعی و به خصوص چت بات هایی مانند «ChatGPT» استفاه می‌کند و قصد دارد که این کاربردها را تا جایی که برای امور اداری شرکت مفید باشد، ادامه دهد. البته ماشین همواره نیازمند نظارت انسان است و این خود کارکنان شرکت هستند که با اصلاحات خود، محصول نهایی را ایجاد می کنند.

اولین تجربه شخصی آقای لله ئیان در بهره گیری از هوش مصنوعی در حوزه موسیقی بوده است. ایشان که علاوه بر کارشناس و مشاور بودن در حوزه گردشگری ، دستی هم در دنیای هنر دارند، در آهنگ های خود از برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند. آشنایی آقای لله ئیان با هوش مصنوعی و رویکردی که از قبل در شرکت نسبت به این موضوع وجود داشت، باعث شد که ایشان فعالیت بیشتری در این حوزه داشته باشند. با اینکه بخش اعظم کارهای آژانس بدون دخالت هوش مصنوعی و به رویه های عادی و استاندارد انجام می شود، نگاه به آینده نشانگر این است که هوش مصنوعی ماهیت و فرایندهای کاری بسیاری از مشاغل را تغییر خواهد داد.

ایشان برای انجام بعضی از مواردی که در ابتدای مصاحبه به آن ها اشاره شد، مثل طراحی برنامه سفر، از این چت بات استفاده می‌کنند. شیوه کار با این برنامه به این صورت است که کاربر یک درخواست را می نویسد و ChatGPT، با توجه به آموزش هایی که دیده و با استفاده از حجم بالای داده هایی که در اختیار دارد، در لحظه به آن به صورت مفصل پاسخ می دهد. این پاسخ ها در آوای بورالان با ویرایش ها و اصلاحات خود کارکنان شرکت همراه می شوند تا نتیجه کار با معیارهای شرکت سازگار باشد. بازخود فوق العاده ای که ایشان تا به اینجای کار دریافت کرده، او و سایر کارشناسان فروش را نسبت به آینده این فناوری در امور اداری آوای بورالان، امیدوار نموده؛ امری که در حال حاضر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

به "مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری" امتیاز دهید

11 کاربر به "مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021