243 میلیون دلار در هشت روز ، اسطوره چینی بر هالیوود پیروز شد

انیمیشن سینمایی نژا فقط در هشت روز بیش از 240 میلیون دلار فروخت و با گذر از رکورد زوتوپیا پرفروش ترین انیمیشن تاریخ در گیشه سینمای چین شد.

243 میلیون دلار در هشت روز ، اسطوره چینی بر هالیوود پیروز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین، درآمد اکران روز یکشنبه نژا در سینماهای چین 30 میلیون دلار بود؛ 10 برابر بیش از انیمیشن هالیوودی شیرشاه که از یکی دو هفته پیش تر در چین روی پرده رفته است. رکورد پرفروش ترین انیمیشن تاریخ در دومین بازار بزرگ سینمایی دنیا با 220 میلیون دلار در دست زوتوپیا بود که با درآمد 243 میلیون دلاری نژا تا خاتمه نخستین هفته اکران، آن رکورد به تاریخ پیوست.

بیش از نیمی از تماشاگران پیروز ترین انیمیشن چینی در گروه سنی 20 تا 29 سال بودند و کارشناسان برای نژا یک گیشه 500 میلیون دلاری پیش بینی می نمایند. پیش از این رکورد پرفروش ترین انیمیشن چین با 153 میلیون دلار در دست شاه میمون: قهرمان بازگشته است بود که مربوط به چهار سال پیش است. با فروش رویایی نژا، اقتصاد سینمای چین هم پس از حدود یک ماه رکورد جانی تازه گرفت و آمارها رو به رشد رفت.

پیروزی نژا در گیشه بار دیگر بر اشتهای سیری ناپذیر تماشاگران چینی برای دیدن فیلم هایی با داستان های خانگی به ویژه اسطوره ها تاکید نمود. فولکلور همیشه محور و قلب سینمای چین بوده و حتی نخستین انیمیشن بلند سینمایی این کشور در سال 1941 با نام شاهزاده آیرن فان بر اساس یک افسانه محلی ساخته شد. این میل و علاقه امروز هم دیده می گردد و نشانه آن پیروزیت شاه میمون و مار سفید با گیشه 65 میلیون دلاری است.

به "243 میلیون دلار در هشت روز ، اسطوره چینی بر هالیوود پیروز شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "243 میلیون دلار در هشت روز ، اسطوره چینی بر هالیوود پیروز شد" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "243 میلیون دلار در هشت روز ، اسطوره چینی بر هالیوود پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021