گسترش گردشگری تاریخی و فرهنگی در ایام نوروز

15 میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی ایران بازدید نموده اند. این آمار رسمی که از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شده است نشان از علاقه روز افزون ایرانیان به گردشگری فرهنگی و تاریخی دارد.

گسترش گردشگری تاریخی و فرهنگی در ایام نوروز

بنا به آمار رسمی منتشر شده از روز 29 اسفند ماه تا 9 فروردین ماه 15 میلیون و 153 هزار و 853 بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، کاخ موزه ها و موزه های سراسر کشور اجرا شده است.

البته در این میان یک آمار قابل تامل دیگر هم منتشر شده است که بد نیست آن را هم با هم مرور کنیم. میزان اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها 4.35 درصد، منازل استیجاری 16.77 و کمپ های موقت 16.16 و کلاس های مدارس 15.70 درصد بوده است. ضمن آن که اقامت در چادرهای مسافرتی به 30.41 درصد رسیده است. میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی هم 16.61 درصد بوده است.

این آمار نشان می دهد که هنوز هم سهم هتل ها و مراکز اقامتی استاندارد در جذب گردشگر خصوصا گردشگران داخلی بسیار پایین است. باید به فکر بود که چرا این امار انقدر پایین است؟ بعضی گران بودن این مراکز را دلیل می دانند. اما با یک نگاه گذرا به وضعیت مسافران نوروزی و اماکن اقامتی درایام نوروز در می یابیم که در واقع ظرفیت هتل های لوکس و مجلل ما نیز پایین است. چون بسیاری از این هتل ها در ایام نوروز اصلا جا برای مسافر نداشتند.

از طرف دیگر 30 درصد از کل مسافران نوروزی در چادر اقامت کردند که قطعا در شان ایرانی و مسافر با فرهنگ ایرانی نیست که با کمترین امکانات در چادر اقامت کند. ای کاش مراکز اقامتی کمپینگی با قیمت های ارزان در اختیار همه گردشگران قرار می گرفت.

برای دریافت ویزای کانادا با ما تماس بگیرید.

به "گسترش گردشگری تاریخی و فرهنگی در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش گردشگری تاریخی و فرهنگی در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021