چین 29 هزار نقشه اشتباه را نابود کرد

مقامات چینی حدود 29 هزار نقشه جغرافیایی که در آنها ایالت اروناچال پرادش به عنوان بخشی از خاک هند نشان داده شده است را نابود کردند.

چین 29 هزار نقشه اشتباه را نابود کرد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از نشریه تایمز او ایندیا، این نقشه ها به دلیل تناقض آنها با ادعای های چین در ارتباط با ایالت اروناچال پرادش واقع در شمال شرق هند، توسط مقامات چینی به آتش کشیده شدند.

در این نقشه ها همچنین تایوان به عنوان یک کشور جداگانه به تصویر کشیده شده است. چین تایوان را یکی از استان های خود می داند.

وزارت منابع طبیعی چین گفت:این بزرگ ترین تخریب نقشه های اشتباه در چند سال اخیر است. پیش از این 10 هزار نقشه اشتباه توسط مقامات کشف و ضبط شده بود.

اختلافات بر سر مناطق مرزی کوهستانی هند و چین که در سال 1962 سبب شروع یک جنگ میان دو کشور شد همچنان یک مساله حساس میان دهلی نو و پکن است.

هند و چین دارای نزدیک به 4 هزار کیلومتر مرز مشترک هستند که در مناسبات دو کشور به این مرز ها خط واقعی کنترل گفته می گردد.

چین ایالت اروناچال پرادش را به عنوان تبت جنوبی می داند و آن را بخشی از خاک خود اعلام نموده است. پکن همچنین از صدور روادید برای مردم ایالت ارناچال پرادش خودداری می نماید.

این در حالی است که هند منطقه توانگ در ایالت ارناچال پرادش را بخش جدایی ناپذیر این ایالت و در نتیجه بخشی از خاک خود می داند و اعلام نموده است که این منطقه از سال 1950 تاکنون هر ساله در پارلمان های ایالتی و مرکزی نماینده داشته است.

چین تاکنون چندین بار به سفر مقامات از جمله نخست وزیر هند به ایالت اروناچال پرادش اعتراض نموده است.

هند همچنین مدعی است که چین 38 هزار کیلومتر مربع از فلات اکسایاین کشور را به تصرف خود درآورده است.

دهلی نو و پکن از سال 2003 میلادی تاکنون 19 بار با یکدیگر در خصوص اختلافات مرزی گفت و گو نموده اند اما این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.

به "چین 29 هزار نقشه اشتباه را نابود کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "چین 29 هزار نقشه اشتباه را نابود کرد" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین 29 هزار نقشه اشتباه را نابود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021