سفر نخست وزیر چین به هند با هدف گسترش روابط مالی

خبرنگاران: نخست وزیر چین در اولین سفر خارجی خود به هند سفر می نماید تا علاوه بر کوشش برای از بین بردن اختلافات مرزی میان دو کشور با مقامات دولت هند برای گسترش روابط مالی این دو قطب مالی جهان مصاحبه کند.

سفر نخست وزیر چین به هند با هدف گسترش روابط مالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ تنها چند هفته پس از درگیری شدید مرزی میان چین و هند نخست وزیر جدید چین به عنوان اولین سفر خارجی خود هند را برگزید تا بدین وسیله به کوشش برای ازبین بردن اختلافات مرزی ده ها ساله میان دو کشور تسریع بخشد و بر گسترش روابط مالی میان این دو قطب مالی جهان تاکید کند.

وی طبق برنامه اعلام شده امروز (یکشنبه) راهی دهلی شده و تا سه شنبه با مقامات دولت هند دیدار خواهد نمود. دولت چین بیان کرد انتخاب هند از سوی لی کگیانگ، نخست وزیر این کشور به عنوان اولین مقصد سفر خارجی وی بیانگر اهمیت هند برای این کشور و تمایل پکن برای گسترش روابط با دهلی است.

هند مدعی شد که نیروهای چینی در 15 آوریل حریم مرزی این کشور را نقض نموده و اقدام به برپایی کمپ در دره دپسانگ در شرق کشمیر نموده است. هر دو طرف پس از مذاکره و با بیرون کشیدن نیروهای خود از این منطقه به طور مسالمت آمیزی از شدت این تنش تا حد زیادی کاستند.

به گفته یکی از کارشناسان دفاعی هند با نام جاسیت سینگ اختلاف مرزی میان دوطرف به احتمال بسیار زیاد سفر نخست وزیر چین به هند را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

به "سفر نخست وزیر چین به هند با هدف گسترش روابط مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر چین به هند با هدف گسترش روابط مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021