وزیر اقتصاد فرانسه درباره اینتکس به مردم کشورش مژده داد

در میان واکنشهای جهانی به افتتاح کانال ساز و کار مالی اروپا و ایران، یک وزیر فرانسوی آنهم در بحران اقتصادی فرانسه، واکنش جالبی داشته است.

وزیر اقتصاد فرانسه درباره اینتکس به مردم کشورش مژده داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، روز جمعه کانال ساز و کار مالی ایران و اروپا رسما راه اندازی و افتتاح شد، این اتفاق مبارک در سطح جهانی بازتاب بسیارداشت و در کنار آن خشم آمریکایی ها را بر انگیخت. دراینباره رضا نصری کارشناس و حقوقدان بین الملل در توئیت خود درباره واکنش وزیر خارجه فرانسه نوشته است:

ساعاتی قبل از راه اندازی سازوکار مالی جدید اروپا برای ایران، وزیر اقتصاد فرانسه در یکی از پُر بیننده ترین برنامه های شبانه تلویزیون این کشور - (Zemmour et Naulleau) - حاضر می گردد و با افتخار به مخاطب فرانسوی خود اعلام می نماید که در ساعات آینده موسسه ای راه اندازی خواهیم کرد که هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد؛ اجازه خواهد داد با ایران تجارت کنیم،؛ تحریم های فراسرزمینی آمریکا را دور بزنیم؛ و این امکان را داشته باشیم که با کشوری صلاح می دانیم ارتباط تجاری برقرار کنیم؛ و این سازوکار را یک اقدام ضروری در جهت تحکیم حاکیمت و استقلال اروپا می خواند.

سئوال اینجاست که یک وزیر فرانسوی چه برداشتی از فضای سیاسی و مطالبات عمومی در اروپا و کشورش دارد که از یک تریبون پُر مخاطبِ اینچنینی به مخاطب داخلی خود چنین بیلان و وعده ای می دهد؟ چرا یک سیاستمدار اروپایی که می خواهد بازیگر معتبری در صحنه سیاسی کشورش باقی بماند، اعتبار خود را صرف طرح چنین ادعایی می نماید؟

پاسخ به این سئوالات یا درک مناسبات و فضای داخلی در کشورهای اروپایی، پاسخ به بسیاری از بدبینی ها و تحلیل هایی خواهد بود که بی درنگ هر اقدامات مثبت اروپا را نوعی فریب یا عنصری از یک نقشه شوم و محصولی از یک دسیسه پیچیده علیه ایران می داند!

به "وزیر اقتصاد فرانسه درباره اینتکس به مردم کشورش مژده داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد فرانسه درباره اینتکس به مردم کشورش مژده داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021