نخست وزیر چین: پکن دسترسی به بازارهایش را گسترش می دهد

نخست وزیر چین در آیین گشایش اجلاس آسیایی بوائو که با حضور سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (خبرنگاران) در شهر بوائو در جنوب چین برگزار گردید، گفت: کشورش ضمن گسترش دسترسی به بازارهایش، از ساز و کار جذب سرمایه گذاری خارجی در چین حمایت می نماید.

نخست وزیر چین: پکن دسترسی به بازارهایش را گسترش می دهد

به گزارش خبرنگاران لی که چیانگ روز پنجشنبه در این مجمع اضافه نمود: چین بار دیگر ضمن اصلاح فهرست منفی دریافت مجوز سرمایه گذاری خارجی، درهای صنایعی مانند ترافیک و حمل و نقل، تجهیزات زیربنایی؛ انرژی و منابع را به سوی سرمایه گذاران خارجی باز می نماید.

اجلاس آسیایی بوائو صبح امروز (پنجشنبه) با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی جهان در شهر بوائو در جنوب این کشور شروع شد.

در این اجلاس سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) که به دعوت رسمی طرف چینی به بوائو سفر نموده است به عنوان نماینده ایران حضور دارد.

نخست وزیر چین در ادامه سخنانش گفت: پکن از تجارت آزاد و عادلانه حمایت می نماید ولی همه طرف ها نیز باید فعالانه به اصلاح نظام مدیریت جهانی یاری نمایند و با پایبندی بر مشورت، ساخت و بهره وری مشترک، نظام مدیریت جهانی را در مسیر عادلانه تر شدن پیش ببرند.

وی همچنین تاکید نمود چین از اصلاحات سازمان تجارت جهانی بر اساس اصول اساسی و ارزش های محوری حمایت می نماید.

او با بیان اینکه در این زمینه فهرست منفی چین نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه کاهش نیز پیدا می نماید، توضیح داد: سیاست منع مجوز در صورت عملی شدن به طور همه جانبه اجرا خواهد شد.

به گفته وی چین با تمام شرکت ها، برخوردی یکسان خواهد داشت تا توسعه مشترک و رقابت برابر بین شرکت های چینی و خارجی تضمین گردد.

چیانگ تاکید نمود: چین همچنین با تسریع تسلیحات تجاری، هزینه ورود گمرک را کاهش و کارایی گمرکی را افزایش می دهد.

نخست وزیر چین اضافه نمود: اگرچه اقتصاد جهان همچنان در حال رشد است اما نیروی محرکه رشد آن ضعیف شده و سرعت آن کاهش یافته است و اوضاع اقتصاد جهان پیچیده است و بازارهای جهانی دچار بی ثباتی هستند.

چیانگ با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نخواهد توانست چالش های پیش روی اقتصاد جهان را حل نماید، تاکید نمود: کشورهای مختلف باید برای رسیدن به توسعه مشترک، از سیستم بین المللی با محوریت سازمان ملل و سازوکار تجارت چندجانبه بر پایه مقررات محافظت نمایند.

نخست وزیر چین با اشاره به اینکه تقویت حفاظت از حق مالکیت معنوی موضع همیشگی کشورش است، گفت: اکنون پیش نویس طرح اصلاح قانون حق اختراع برای رسیدگی به کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین ارائه شده است در این طرح ضمن اضافه نمودن نظام جبران و جریمه برابر با نقض، میزان جریمه نیز افزایش یافته تا هزینه ای غیر قابل پرداخت را بر نقض نمایندگان تحمیل کند.

او گفت: چین همچنین اجازه انتقال اجباری فناوری را نخواهد داد و افراد ناقض این قانون مورد مجازات جدی قرار می گیرند.

به گفته وی چین با ایجاد یک سازوکار دادخواهی برای شرکت های خارجی، ضمن هموار کردن کانال مشورت و هماهنگی بین دولت و سرمایه گذاران خارجی، آن را به بستری موثر برای دفاع از منافع قانونی شرکت های تأسیس شده با سرمایه گذاری خارجی تبدیل می نماید.

نخست وزیر چین در مورد وضعیت اقتصادی کشورش نیز گفت: در امسال میلادی، حرکت اقتصاد چین با ثبات بوده و تغییرات مثبتی را نشان داده و پیش بینی بازار به طور چشمگیری بهبود یافته است.

او گفت: بر اساس آمار دو ماه نخست امسال، شاخص های اقتصادی عمده از جمله اشتغال، بهای کالاها و هزینه و درآمد بین المللی نسبتا با ثبات بوده و سرمایه گذاری های ثابت نیز با یک روند با ثبات افزایش یافته و شاخص های اطمینان مصرف نماینده و درخواست ثبت سفارش در صنایع تولیدی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته و داد و ستد بازار سرمایه همچنان فعال است.

اجلاس بوائو یکی از مهمترین مجامع و همایش های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای جهان به حساب می آید که تا روز 30 مارس (10 فروردین) ادامه دارد.

مجمع آسیایی بوائو به عنوان مهمترین مجمع اقتصادی آسیا، در سال 2001 در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد.

هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتا تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با جهان است.

طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفت و گوی چهره های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت های معروف محافل آسیایی قلمداد می گردد.

این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر می گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می توانند به عضویت آن در آیند.

به "نخست وزیر چین: پکن دسترسی به بازارهایش را گسترش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر چین: پکن دسترسی به بازارهایش را گسترش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021