نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین شروع شد

بوائو- چین- خبرنگاران- اجلاس آسیایی بوائو با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی دنیا و با سخنرانی لی که چیانگ نخست وزیر چین صبح امروز (پنجشنبه) در شهر بوائو در جنوب این کشور شروع شد.

اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین شروع شد

در این اجلاس سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) که به دعوت رسمی طرف چینی به بوائو سفر نموده است به عنوان نماینده ایران حضور دارد.

به گزارش خبرنگاران؛ اجلاس بوائو یکی از مهمترین مجامع و همایش های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید که تا روز 30 مارس (10 فروردین) ادامه دارد.

مجمع آسیایی بوائو به عنوان مهمترین مجمع اقتصادی آسیا، در سال 2001 در شهری به همین نام در جنوب چین تاسیس شد.

هدف اولیه تشکیل این مجمع که جمهوری اسلامی ایران نیز از موسسان آن به شمار می رود، توسعه مبادلات اقتصادی، همکاری های علمی، فنی و اقتصادی بین کشورهای حوزه آسیا - پاسیفیک و نهایتا تنظیم مناسبات عادلانه این منطقه از آسیا با دنیا است.

طبق اساسنامه، مجمع آسیایی بوائو، محلی برای گفت و گوی چهره های سیاسی، رهبران تجاری، دانشگاهیان و شخصیت های معروف محافل آسیایی قلمداد می گردد.

این مجمع از نظر پوشش جغرافیایی، کشورهای آسیایی را در بر می گیرد اما در عین حال کشورهای خارج از آسیا نیز می توانند به عضویت آن در آیند.

در جریان این نشست لی بای دونگ دبیر کل کنفرانس سالانه مجمع آسیایی بوآئو گزارش کار مربوط به فعالیت های اقتصادی این کنفرانس را برای شرکت کنندگان ارایه کرد.

آنالیز وضعیت اقتصادی آسیا و دنیا در سال 2019 میلادی، گزارش کار صندوق بین المللی پول و دیگر نهادهای بین المللی درباره کاهش رشد اقتصادی دنیا در دو سال آینده، مقابله با چالش های اقتصادی دیجیتالی در عصر دنیای، راه های گسترش همکاری های اقتصادی بین کشورهای آسیا و دنیا از جمله موضوعات این اجلاس است.

توسعه اقتصادی چین و تاثیر آن بر دنیا، چین موتور محرکه اقتصادی، همکاری های فزاینده تجاری و اقتصادی در عصر دنیای شدن، استفاده از نوآوری و فناوری های پیشرفته برای یاری به رشد کشورها، برگزاری میزگرد شرکت ها و موسسات خصوصی و 40 سال اصلاحات و 70 سال تاسیس چین نو از دیگر برنامه ها و دستورهای کاری کنفرانس بوائو است.

قرار است در این اجلاس درباره آموزش و پرورش، بهداشت عمومی، فناوری، ابداعات، اقتصاد دنیای، چالش ها و فرصت ها، امور مالی و بانکی، سرمایه گذاری، مخابرات و ارتباطات، کشاورزی و فراوری و خرده فروشی بحث و رایزنی گردد.

برگزاری نشست درباره اصلاحات سازمان تجارت دنیای، مقررات سازمان، اصول و راهبردهای اصلاحاتی سازمان، حمایت از تجارت دنیای، تجارت بین المللی و نقش کشورهای در حال رشد در اقتصاد دنیا، نشست فناوری های هوشمند و نقش آن در جوامع انسانی، نشست راه ابریشم و پیش به سوی دنیای شدن، سرمایه گذاری و ساخت تاسیسات زیربنایی در این مسیر و گشایش بخش های خدمات مالی و بانکی چین به روی آسیا و دیگر کشورها از دیگر نشست های حاشیه ای اجلاس محسوب می گردد.

انرژی، امنیت مسیرهای دریایی منطقه و اقیانوس آرام، تجارت و ارزش های اجتماعی، بهداشت و سالمندی، فراوری، مراقبت های بهداشتی، صنایع خودروسازی و خودروهای برقی، آینده اقتصادی دنیا، نقش زنان در جوامع، چین و آ سه آن، مصرف، تقاضا و رشد پایدار در مناطق شهری و روستایی از دیگر موضوعات قابل بحث در این همایش است.

مدیرعامل خبرنگاران فردا (جمعه) نیز در همایش سران رسانه های آسیا که با حضور شماری از مدیران رسانه های آسیا و کشورهای دیگر در بوائو شروع می گردد، سخنرانی می نماید.

به "اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس آسیایی بوائو با حضور ایران در چین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021