ناآرامی های شیلی اجلاس تغییرات اقلیمی را به اسپانیا کشاند

پس از بالا دریافت تنش ها در شیلی و انصراف این کشور از میزبانی اجلاس اقلیمی کاپ 25، سازمان ملل اعلام نمود که پایتخت اسپانیا جایگزین سانتیاگو برای میزبانی این اجلاس شد.

ناآرامی های شیلی اجلاس تغییرات اقلیمی را به اسپانیا کشاند

خبرگزاری رویترز به نقل از الکساندر سایر (Alexander Saier) سخنگوی سازمان ملل در کنوانسیون تغییرات اقلیمی اطلاع داد که اجلاس تغییرات اقلیمی کاپ 25 از 2 تا 13 دسامبر (11 تا 22 آذر) در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.

به نوشته رویترز، خبر تغییر میزبانی اجلاس اقلیمی مزبور در شرایطی منتشر می گردد که اسپانیا نیز با تظاهرات هواداران استقلال منطقه کاتالونیا روبرو بوده و دومین انتخابات پارلمانی این کشور هشت روز دیگر (19 آبان) برگزار می گردد.

پس از انصراف دقیقه نود سانتیاگو، دولت اسپانیا مسئولیت صدور ویزا و اسکان حدود 25 هزار میهمان اجلاس مزبور را بر عهده خواهد داشت.

خبرگزاری ها چهارشنبه پیش (8 آبان) اطلاع دادند که در پی تداوم تظاهرات ضد دولتی، سباستین پینرا رئیس جمهوری شیلی میزبانی دو اجلاس بزرگ بین المللی را لغو کرد.

پینرا گفت: عقل سلیم حکم می نماید که اجلاس همکاری مالی آسیا - پاسیفیک (اپک) و کنفرانس تغییرات اقلیمی کاپ 25 لغو گردد.

قرار بود اجلاس اپک در روزهای 16 و 17 نوامبر (25 و 26 آبان) و کنفرانس تغییرات اقلیمی از 2 تا 13 دسامبر (یازدهم آذر تا 22 آذر) در شیلی برگزار گردد.

بیش از 10 روز پیش اعتراضات مردم شیلی علیه نابرابری اجتماعی و مالی شروع شد و تاکنون درگیری ها در شهرهای سانتیاگو، کنسپسیون و والپارایسو 20 کشته در پی داشته است.

معترضان، اعتراض خود را به دستمزدهای پایین و حقوق بازنشستگی، هزینه های بالای آموزش و پرورش و شکاف روز افزون ثروتمندان و فقرا اعلام نموده و خواهان استعفای رئیس جمهوری شیلی شدند.

پینرا در واکنش به تظاهرات مردمی، کابینه خود را ترمیم کرد اما اعتراض ها همچنان ادامه دارد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "ناآرامی های شیلی اجلاس تغییرات اقلیمی را به اسپانیا کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناآرامی های شیلی اجلاس تغییرات اقلیمی را به اسپانیا کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021