فرمانده آمریکایی استرالیا و اندونزی را به تحریک چین تشویق کرد

یک مقام ارشد ارتش آمریکا از استرالیا و اندونزی خواسته است تا با اقدامات چین در دریای چنوی چین مقابله نمایند.

فرمانده آمریکایی استرالیا و اندونزی را به تحریک چین تشویق کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آمریکا بارها ناوهای جنگی خود را به دریای جنوبی چین اعزام نموده است تا به زعم خود آزادی دریانوردی در منطقه را تضمین کند.

چین که ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده است، به واشنگتن نسبت به اقداماتی که حاکمیت پکن را تضعیف می نماید، هشدار داده است.

جان ریچاردسون فرمانده عملیات دریایی ارتش آمریکا از کشورهای جنوب شرق آسیا خواسته است تا به آنچه که نظامی گری چین در دریای جنوبی چین عنوان نموده است، به طور مناسب پاسخ دهند.

وی در مصاحبه با روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد گفت: تصور می کنم همه کشورها می خواهند شرایط را ارزیابی نموده و رویکرد خودشان را داشته باشند. ولی اینکه آنها چه اقداماتی را بخواهند اتخاذ نمایند، مساله ای مربوط به رویکرد حاکمیتی و ملی آنها است.

وی به طور خاص از استرالیا و اندونزی خواست تا با اقدامات چین در منطقه مقابله نمایند و از اقدامات این دو کشور در احترام به قوانین بین المللی استقبال نموده است.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی درباره ماموریت آزادی دریانوردی در منطقه نیز گفت: منظور ما قطعا اتخاذ اقدامات تحریک آمیز نیست. این بخشی از راستا است که آمریکا حمایت قاطع خود را از نظم مبتنی بر قانون نشان می دهد.

اظهارات این مقام ارتش آمریکا در شرایطی است که چین هفته گذشته مخالفت قاطع خود را با عبور دو فروند ناوشکن آمریکایی از دریای جنوبی چین اعلام نموده است.

پکن نیز بارها واشنگتن را به اتخاذ اقدامات تحریک آمیز در دریای جنوبی چین متهم نموده و به ایالات متحده درباره اعزام کشتی ها و هواپیماهای جنگنده به منطقه هشدار داده است.

به "فرمانده آمریکایی استرالیا و اندونزی را به تحریک چین تشویق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده آمریکایی استرالیا و اندونزی را به تحریک چین تشویق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021