مدیرعامل Agoda: رشد گردشگری ویتنام سریعتر از تایلند و ژاپن است

رشد گردشگری در ویتنام از نظر شرکت مسافرتی آنلاین «Agoda» از تایلند سریعتر است، اما این پادشاهی می تواند با حذف مشکلات ویزایی، افتتاح مسیرهای پرواز بیشتر و ایجاد دلایل تجاری برای مسافرت، فاصله خود را حفظ کند.

مدیرعامل Agoda: رشد گردشگری ویتنام سریعتر از تایلند و ژاپن است

ویتنام سهم مسافرت ورودی خود در پنج ماه اول 2023 را افزایش داد و بعد از ژاپن و تایلند به سومین مقصد آسیایی تبدیل شد. این کشور از رتبه پنجم در سال 2019 که آخرین سال مسافرت قبل از پاندمی بود، صعود کرد. تایلند در صدر فهرست Agoda در سال 2022 بود، اما خیلی زود ژاپنی که مرزهایش را در اکتبر بازگشایی کرد، جایش را گرفت.

تایلند امسال پذیرای بیش از 11 میلیون بازدیدکننده بود؛ رقمی که از کل بازدیدکنندگان سال 2022 بیشتر است. وظیفه تایلند با احیای مسافرت های ورودی، خروجی و داخلی، رشد پایای صنعت گردشگری خود است؛ صنعتی که در سال 2019 حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی اش بود.

«Omri Morgenshtern»، مدیرعامل Agoda گفت: «تایلند همیشه یک مقصد عالی خواهد ماند ... اما آیا می شود دلایل بیشتری برای مردم آورد که به اینجا بیایند»؟ Morgenshtern در روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که با اینکه کره جنوبی بزرگترین گروه مسافران ورودی راه به تایلند فرستاده، کره ای های بیشتری دارند به ژاپن و ویتنام سفر می کنند. او این موضوع را به کارخانه های کره ای نسبت داد که در دوه دهه گذشته در ویتنام افتتاح شده و اجتماعی از کره ای های مقیم ویتنام، این کشور را به هم وطنان خود معرفی کرده اند. Morgenshtern در ادامه گفت: «هرچه بیشتر بتوانید سرمایه گذاری ها، کسب و کارها و افراد را با خود بیاورید ... بیشتر هم می توانید گردشگری را به مرور زمان رونق دهید.»

رشد گردشگری ویتنام 2

Agoda در بانکوک مستقر است و در آنجا بیش از 3 هزار کارمند دارد که حدود نیمی از نیروی کار جهانی اش است. Morgenshtern که یکسال پیش مدیرعامل شد، بیان کرد که مسافرت تجاری همچنان احیا نشده، اما فرصتی برای تایلند وجود دارد تا شرکت های فناوری مثل Agoda و کنفرانس های صنعت را از جاهایی مثل سنگاپور خارج و به خود جذب کند. او گفت: «ما متعهد به توسعه اکوسیستم نوپای تایلند و آموزش و آشنا کردن مردم با ایده های متفاوت هستیم.»

گردشگران چینی که قبلا در صدر مسافرت ورودی تایلند بودند، از کره ای ها و مالزیایی ها عقب افتاده اند. رزروهای تایلند از چین در پلتفرم Agoda به حدودا 80 درصد سطوح سال 2019 برگشته. این رزروها بعد از بازگشایی چین در ژانویه فورا افزایش یافتند، اما در ماه های بعدی بدلیل محدودیت های ویزایی و ظرفیت های شرکت های هواپیمایی، ثابت ماندند. Morgenshtern انتظار دارد که تا پایان سال 2023، این فاصله از بین برود.

ژاپن هم از افزایش سفرها بعد از بازگشایی چین و همچنین 2 سال تقاضای سرکوب شده بهره برده است. Morgenshtern با ارجاع به شهر نیویورک بعنوان یک کلان شهر قابل مقایسه که در آن گردشگری در مقایسه با سال 2019 روند رو به افزایشی نداشته، برای ژاپن بخاطر چیزهای متفاوتی که برای ارائه دارد، رشد پایداری را پیشبینی کرده. او عنوان کرد: «ژاپن انعطاف پذیر است. مردم بخاطر آب و هوا، ساحل و مهمانی ها به تایلند می آیند، اما ژاپن دیزنی لند، شهرها و مسافرت تجاری دارد.»

Morgenshtern برای خود کسب و کار Agoda، رشد از طریق هوش مصنوعی مولد را پیشبینی می کند که به گفته او، شیوه جستجوی آنلاین مسافران را تغییر می دهد و عملیات های «پشتگاه» (back end) را بهینه می کند. مورد دوم بطور ویژه تجربه مشتری را ارتقا و قیمت های کمتری را ارائه می دهد. این سپری در برابر تورم، نوسانات ارز و رکود اقتصادی است. این شرکت مسافرتی آنلاین در سال 2002 در سنگاپور تاسیس شد و در سال 2007 به تصاحب شرکت «Booking Holdings» که در فهرست «نَزدَک» است، درآمد و پلتفرم آسیا-اقیانوسیه آن شد. Booking در سال 2022 رکورد درآمد 17 میلیارد دلاری را زد که رزروهای مسافرتی خالص ارزشی 121/3 میلیارد دلاری داشتند.

 

منبع: وبسایت Nikkei Asia

به "مدیرعامل Agoda: رشد گردشگری ویتنام سریعتر از تایلند و ژاپن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل Agoda: رشد گردشگری ویتنام سریعتر از تایلند و ژاپن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021