ترامپ از شرکت های آمریکایی خواست تا سریعا چین را ترک نمایند

ایرنا نوشت: به دنبال بالاگرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ روز آدینه از شرکت های آمریکایی خواست تا هر چه زودتر چین را ترک نمایند.

ترامپ از شرکت های آمریکایی خواست تا سریعا چین را ترک نمایند

به گزارش تارنمای پلیتیکو، رئیس جمهوری آمریکا در پیغام توییتری با انتقاد از سیاست تلافی جویانه چین، از شرکت های آمریکایی خواست تا جایگزین دیگری برای ادامه تجارت به جای چین پیدا نمایند.

ترامپ در ادامه چین، را به اقدام تلافی جویانه تهدید کرد.

به گزارش پلیتیکو، دقیقا تعیین نیست که ترامپ تا اندازه توانایی دستور دادن به شرکت ها برای خروج از چین دارد اما لحن توییت های وی نشان می دهد که در برابر جنگ تجاری با چین ناکام شده و از طرف دیگر نگرانی بسیاری در خصوص احتمال ایجاد رکود مالی در آمریکا با نزدیک شدن به روند انتخابات ریاست جمهوری 2020 وجود دارد.

ترامپ در ادامه توییت های خود نوشت: آمریکا در سال های اخیر تریلیون ها دلار را به طور احمقانه در تجارت با چین از دست داده است. آنها مالکیت معنوی ما را با نرخ صدها میلیارد دلار در سال به سرقت برده اند و به دنبال ادامه این سیاست ها نیز هستند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: من اجازه نخواهم داد این اتفاق بیفتد؛ ما به چین نیازی نداریم و صادقانه بگویم بدون آنها وضعیت خیلی بهتر از این خواهیم داشت.

واکنش سریع و خشمناک ترامپ در حالی مطرح شد که چین امروز آدینه گفت بر 75 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا تعرفه بسته است.

کمیسیون تعرفه های تجاری دولت چین با صدور بیانیه ای گفت در پاسخ به اطلاعیه ایالات متحده آمریکا مبنی بر تحمیل عوارض اضافی بر واردات از چین، پکن تصمیم به اعمال تعرفه اضافی 5 یا 10 درصدی بر پنج هزار و 78 قلم کالای وارداتی از آمریکا به ارزش حدود 75 میلیارد دلار گرفته است.

این کمیسیون با اشاره به اینکه تعرفه ها در دو نوبت اعمال می شوند توضیح داد دور اول تعرفه ها از اول سپتامبر (10 شهریور) اجرا می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته (پنجشنبه) با اشاره به اینکه پکن به تدابیر تعرفه ای آمریکا پاسخ خواهد داد گفت جنگ تجاری برنده ندارد و چین نیز به دنبال چنین جنگی نیست اما از آن هم ترسی ندارد و در صورت لزوم وارد آن خواهد شد.

آمریکا پیشتر اعلام نموده بود از 10 شهریور امسال بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین عرفه 10 درصدی اعمال می نماید اما چند روز بعد این اقدام را 105 روز به تاخیر انداخت.

روابط چین و آمریکا روز به روز در زمینه های تجاری و سیاسی تیره تر می گردد آمریکا از چین به عنوان کشوری یاد می نماید که ارز ملی خود را عمدا دستکاری می نماید و همزمان چین اعتقاد دارد این کشور در امور داخلی چین از جمله هنگ کنگ مداخله می نماید.

چین اعتقاد دارد تحریکات آمریکا باعث بروز تنش های بی سابقه در هنگ کنگ شده و نسبت به حملات تروریستی درپی آشوب ها در این منطقه هشدار داده است بخصوص به دلیل حضور معترضان در فرودگاه و لغو همه پروازها از هنگ کنگ در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، روابط پکن و واشنگتن تیره تر هم شده است.

به "ترامپ از شرکت های آمریکایی خواست تا سریعا چین را ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از شرکت های آمریکایی خواست تا سریعا چین را ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021