به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: به طور حتم جاسک در آینده به هاب منطقه تبدیل می گردد که واگذاری اراضی زیر سد جگین در حال واگذاری است تا در آینده کشاورزی در این منطقه رونق گرفته و پرواز باری برای صادرات زراعی و کشاورزی به روسیه و کشورهای دیگر از جاسک صورت خواهد گرفت.

به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم

محمدامین صباغی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: در حال حاضر کارهایی که انجام گردیده برای فعالیت اقتصادی استان هرمزگان به واسطه همسایگی با کشور عمان و روابط قوی سیاسی و فرهنگی بین هرمزگان و کشور عمان سبب گردیده تا این کشور ظرفیت مناسبی برای صادرات فعالین اقتصادی مان باشند.

وی با بیان اینکه بندر صحم نزدیک ترین بندر کشور عمان به استان هرمزگان است، اظهار کرد: این بندر تا شهرستان جاسک فاصله 5 ساعته دارد و از این بندر برای افزایش ظرفیت تبادل اقتصادی استان هرمزگان و کشور عمان استفاده می گردد.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اینکه هم لنج های باری و هم لندینگ کرافت نیز بین جاسک و عمان در حال رفت وآمد باری هستند، اعلام کرد: هزینه های حمل ونقل در این بندر نسبت به سایر بنادر کشور پایین است و آینده خوبی می توان برای تجارت بین ایران و عمان متصور بود.

وی در خصوص ترانزیت هوایی بین استان هرمزگان و کشور عمان، افزود: باید از ظرفیت هوایی استفاده بیشتری ببریم که در حال حاضر این خط هوایی از کیش به مسقط صورت می گیرد و در حال رایزنی با کشور عمان هستیم و موافقت های خط هوایی قشم ایر را گرفتیم تا در آینده ای نزدیک پرواز هوایی مسقط به بندرعباس و بالعکس راه اندازی گردد.

صباغی زاده با بیان اینکه به زودی و در آینده ای نزدیک پرواز هوایی بین کشور قطر و شهر بندرعباس برقرار خواهد شد، گفت: این موضوع برای فعالین اقتصادی استان هرمزگان و کشور بسیار مناسب خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دنبال برقراری هرچه زودتر خط دریایی بندر جاسک به مسقط هستیم، افزود: بحث صدور ویزا عمان و قطر در فرودگاه نیز امر حضور فعالین اقتصادی کشورمان را در این دو کشور آسان نموده است.

نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در انتها با اشاره به اینکه در آینده برای فعالین اقتصادی نیز می توان وضعیت مناسبی را متصور بود، مطرح نمود: به طور حتم جاسک در آینده به هاب منطقه تبدیل می گردد که واگذاری اراضی زیر سد جگین در حال واگذاری است تا در آینده کشاورزی در این منطقه رونق گرفته و پرواز باری برای صادرات زراعی و کشاورزی به روسیه و کشورهای دیگر از جاسک صورت خواهد گرفت.

به "به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به دنبال صادرات هوایی محصولات زراعی به روسیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021