بازخوانی توهین رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به انگلیسی ها

مونیوس کالرو پس از پیروزی اسپانیا برابر انگلیس در جام جهانی 1950 اعلام نمود به نحو فوق العاده ای بریتانیای پیمان شکن را شکست دادیم.

بازخوانی توهین رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به انگلیسی ها

به گزارش خبرنگاران، اسپانیا با حذف پرتغال در دو دیدار رفت و برگشت (5 بر یک و 2 بر 2) به جام جهانی 1950 صعود کرد. اسپانیا در آن موقع بازیکنان خوبی داشت، به خصوص از اتلتیک بیلبائو که از مهاجم مشهوری در ترکیب برخوردار بود. لاروخا ابتدا با یک فهرست 53 نفره کار خود را آغاز کرد. در روزهای نهم و پانزدهم ژوئن تست نهایی برابر مجارستان انجام شد. این تیم ترکیبی از اروپای شرقی بود که بیشتر بازیکنانش مجارستانی بودند. فردیناند دائوییک هدایتشان را بر عهده داشت و این تیم از حضور ستاره ای به نام لاسلو کوبالا در ترکیب بهره می برد. پس از خاتمه بازی دوم که با پیروزی 6 بر 3 اسپانیا تمام شد فهرست نهایی اعلام شد. ایساگیره، آکونیا و رامایتس (دروازه بان ها)، آسنسی، گابریل آلونسو، آنتونس، پارا، گونسالو دوم و لسمس دوم (مدافع ها)، سیلوا، گونسالس سوم، پوچادس و ناندو (هافبک ها)، باسورا، خونکوسا، ایگوا، مولوونی، سارا، سسار، پانیسو، روسندو ارناندس و گاینسا (مهاجم ها) در این لیست نامشان دیده می شد.

قرعه کشی انجام شد و اسپانیا باید با تیم های آمریکا، شیلی و انگلیس (برای نخستین بار در جام جهانی شرکت نموده بودند) رقابت می کرد. در نخستین دیدار به اسپانیا یک شوک وارد شد. لاروخا تا 9 دقیقه مانده به خاتمه دیدار یک بر صفر از آمریکا عقب بود. اسپانیایی ها نمی توانستند چنین نتیجه ای را باور نمایند. با این حال توانستند جبران نمایند و با گل های ایگوا (81)، باسورا (83) و سارا (89) پیروز شدند. در دیدار بعد برابر شیلی رامایتس جوان در ترکیب اسپانیا نهاده شد و همه را شگفت زده کرد. لاروخا پیروزی آسانی با گل های باسورا و سارا به دست آورد. اسپانیا در بازی سوم خود باید مقابل انگلیسی قرار می گرفت که از آمریکا مغلوب شده بود. با این حال نباید کاشفان فوتبال را دست کم می گرفت. بازیکنان بزرگی همچون متیوز، فینی و رایتس در انگلیس بازی می کردند. نیمه نخست در میان استرس اسپانیایی ها که بازی را از رادیو دنبال می کردند بدون گل خاتمه یافت. نیمه دوم آغاز شد. دقایقی بعد مهمترین صحنه بازی را ماتیاس پراتس این چنین گزارش کرد: گابریل آلونسو با یک ارسال بلند توپ را به محوطه جریمه فرستاد. گاینسا با یک ضربه سر توپ را به مرکز محوطه شش قدم رساند. در آنجا سارا حضور داشت. او تنها ویلیامز دروازه بان را پیش رو داشت و گل! گل برای اسپانیا!

نتیجه دیگر تغییر نکرد. رامایتس و مدافع ها اجازه گلزنی به انگلیس را ندادند. در خاتمه اسپانیایی ها از خوشحالی سر از پا نمی شناختند. پراتس با مونیوس کالرو (رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا) که هیجان زده بود، مصاحبه کرد. کالرو گفت: فوق العاده، ما آلبیون بی وفا را شکست دادیم و پیروزی دلچسبی به دست آوردیم. (آلبیون بی وفا یا بریتانیای پیمان شکن یک عبارت توهین آمیز انگلیسی هراسانه است که در روابط بین الملل و دیپلماسی استفاده می گردد که به حقه ها، دورویی ها، خیانت ها و به تبع آن ها بی وفایی در مورد پیمان های دولت یا حکمرانان بریتانیا (یا انگلستان) برای پیشبرد منافع خود اشاره می نماید.)

این اظهارات باعث اعتراض سفارت انگلیس شد و برکناری اش را رقم زد.

اسپانیا به مرحله نهایی رسید و در حالی در رتبه چهارم نهاده شد که جام با ماراکاناسو (پیروزی 2 بر یک اروگوئه برابر برزیل در استادیوم ماراکانا) و قهرمانی اروگوئه به خاتمه رسید. لاروخا برابر اسپانیا مساوی کرد اما از برزیل و سوئد مغلوب شد. لاروخا در رتبه چهارم نهاده شد. اسپانیا نتیجه بدی کسب نکرد چون با گل سارا توانست بریتانیای پیمان شکن را شکست دهد.

به "بازخوانی توهین رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به انگلیسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی توهین رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به انگلیسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021