دوئل قهرمانان ایتالیا و اسپانیا و مصاف توپچی ها با شاگردان پراندلی

خبرنگاران: دور دوم بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با مصاف قهرمانان ایتالیا و اسپانیا در استادیوم ویسنته کالدرون پیگیری می گردد.

دوئل قهرمانان ایتالیا و اسپانیا و مصاف توپچی ها با شاگردان پراندلی

به گزارش خبرنگاران، دومین دور از بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار در گروه های یک تا چهار به انتها می رسد که مهمترین آنها در گروه نخست رقابت ها است، جایی که اتلتیکومادرید، نایب قهرمان فصل گذشته لالیگا در استادیوم ویسنته کالدرون میزبان یوونتوس، قهرمان فصل گذشته سری A ایتالیا است.

در این بازی که از ساعت 22:15 به وقت تهران آغاز می شود، اتلتیتکومادرید که در این فصل لالیگا آغاز خوبی داشته و اکنون پشت سر بارسلونا در رده دوم جدول قرار گرفته، در حالی از یوونتوس پذیرایی خواهد نمود که آمار بازی های خانگی اش در رقابت های اروپایی نشان می دهد در ویسنته کالدرون برای هر تیمی یک حریف سرسخت بوده است.

روخی بلانکو در شش بازی خانگی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا پنج بار پیروز شده و تنها یک بار مساوی نموده است. در مجموع قرمزوسفیدپوشان مادرید، در 19 بازی اروپایی اخیر خود در خانه 17 بار برده اند و تنها شکست شان در این بازی ها به ماه فوریه سال 2013 برمی شود که در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا 2 بر صفر به روبین کازان روسیه باختند. آمار بازی های خانگی اتلتیکومادرید برابر رقبای ایتالیایی اش شش پیروزی و سه باخت است که یکی از این پیروزی ها برد 4 بر یک برابر میلان در مرحله یک هشتم نهایی فصل گذشته است.

در طرف دیگر یوونتوس که این فصل در رقابت های داخلی استارتی فوق العاده داشته (پنج پیروزی از پنج بازی) و در اولین بازی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم در خانه مالموی سوئد را 2 بر صفر شکست داده، در حالی میهمان قهرمان فصل گذشته لالیگا است که از سه بازی خارج از خانه اش در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا تنها یک امتیاز کسب کرد هرچند پس از حذف از این رقابت ها در مرحله گروهی، در لیگ اروپا سه بازی از چهار بازی خارج از خانه اش را برد. یووه فصل گذشته هم میهمان مادریدی ها بود، البته میهمان رئال که آنها را 2 بر یک شکست داد. در مجموع رکورد یوونتوس در بازی های خارج از خانه اش برابر تیم های اسپانیایی سه پیروزی، چهار تساوی و 14 باخت و رکورد آنها در خانه تیم های مادریدی 2 پیروزی و پنج باخت است.

آخرین پیروزی یوونتوس در مادرید به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2009-2008 برمی شود که در آن رئال مادرید را 2 بر صفر شکست دادند. جورجو کیه لینی، مدافع یووه تنها بازمانده این تیم از آن بازی است.

خاطره خوب آرسنال از مصاف با ترکیه ای ها

یکی دیگر از بازی های مهم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در گروه چهار برگزار خواهد شد، جایی که آرسنال از گالاتاسرای پذیرایی می نماید. گالاتاسرای دومین حریف ترکیه ای است که توپچی های لندن در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با آن روبه رو می شوند. مردان آرسن ونگر که فصل گذشته را با کسب عنوان چهارم لیگ برتر انگلیس به انتها رساندند، برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باید در مرحله پلی آف این رقابت ها شرکت می کردند و قرعه کشی تعیین کرد که آنها باید با بشیکتاش بازی نمایند.

آرسنال در بازی رفت مرحله پلی آف در استانبول به تساوی بدون گل رضایت داد اما در بازی برگشت بشیکتاش را با تک گل الکسیس سانچس در لندن یک بر صفر شکست داد تا برای هفدهمین فصل متوالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد. به این ترتیب توپچی ها توانستند رکورد شکست ناپذیری خود برابر تیم های ترکیه ای در 90 دقیقه معمول بازی را حفظ نمایند. علاوه بر این آرسنال درمجموع 9 رویارویی اش با تیم های ترکیه ای تنها در یک بازی گل خورده که آن بازی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2009-2008 برمی شود که در خانه فنرباغچه 5 بر 2 پیروز شدند.

آرسنال پیش از این تنها یک بار برابر گالاتاسرای در فینال جام یوفا در فصل 2000-1999 در کپنهاگ دانمارک بازی نموده که آن بازی را گالاتاسرای پس از 120 دقیقه کوشش بدون گل، در ضربات پنالتی 4 بر یک برد و به اولین تیم ترکیه ای تبدیل شد که در یکی از تورنمنت های یوفا قهرمان می شود.

در حالی که آرسنال در این فصل از رقابت های لیگ برتر انگلیس از شش بازی اش 2 پیروزی و چهار تساوی کسب نموده، شاگردان چزاره پراندلی در سوپرلیگ ترکیه و در چهار هفته سپری شده از این رقابت ها دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست در کارنامه خود ثبت نموده اند.

آرسنالی ها در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در خانه بورسیا دورتموند 2 بر صفر تن به شکست دادند. گالاتاسرای هم در اولین بازی خود در خانه برابر اندرلشت به تساوی یک بر یک رضایت داد.

برنامه کامل مسابقات دومین شب دور دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا:

گروه A

مالمو (سوئد) - المپیاکوس (یونان) (22:45)

اتلتیکومادرید (اسپانیا) - یوونتوس (ایتالیا) (22:45)

گروه B

لودوگورتس رازگراد (بلغارستان) - رئال مادرید (اسپانیا) (22:45)

بازل (سوئیس) - لیورپول (انگلیس) (22:45)

گروه C

زنیت سن پترزبورگ (روسیه) - موناکو (فرانسه) (19:30)

بایرلورکوزن (آلمان) - بنفیکا (پرتغال) (22:45)

گروه D

آرسنال (انگلیس) - گالاتاسرای (ترکیه) (22:45)

اندرلشت (بلژیک) - بورسیا دورتموند (آلمان) (22:45)

به "دوئل قهرمانان ایتالیا و اسپانیا و مصاف توپچی ها با شاگردان پراندلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل قهرمانان ایتالیا و اسپانیا و مصاف توپچی ها با شاگردان پراندلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021